| کد خبر: 268607 |

◄ پنج استان در صدر سفرهای تعطیلات نیمه شعبان

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در تعطیلات منتهی به نیمه ماه شعبان و ولادت حضرت ولیعصر(عج)، استان های مازندران، گیلان، گلستان، اصفهان و قم در صدر استان های مقصد سفر هموطنان قرار دارند.

تین نیوز

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: در تعطیلات منتهی به نیمه ماه شعبان و ولادت حضرت ولیعصر(عج)، استان های مازندران، گیلان، گلستان، اصفهان و قم در صدر استان های مقصد سفر هموطنان قرار دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، محمد تیموری معاون برنامه ریزی این سازمان بیان کرد: بر اساس پیش بینی مرکز مدیریت راه های کشور در تعطیلات منتهی به نیمه ماه شعبان و ولادت حضرت ولیعصر(عج)، استان های مازندران، گیلان، گلستان، اصفهان و قم در صدر استان های مقصد سفر هموطنان قرار دارند و موج سفرها در مسیر رفت در ساعات پایانی روز چهارشنبه دوم اسفند آغاز و تداوم افزایش سفرها در روز پنجشنبه سوم اسفند و اوج سفرها در مسیرهای بازگشت برای بعداز ظهر تا ساعات پایانی روز یکشنبه ۶ اسفند پیش بینی می شود.

تیموری افزود: محورهای منتهی به جمکران و بالعکس در مسیرهای ورودی در روزهای شنبه پنجم اسفند و یکشنبه ششم اسفند، در مسیرهای خروجی از جمکران، از بعد از ظهر تا شب روزهای شنبه و یکشنبه (۵ و ۶ اسفند) بیش ترین حجم تردد در این محور وسایل نقلیه قابل پیش بینی است.

معاون برنامه ریزی سازمان افزود: بیش ترین میزان تردد بین استانی در مسیر سفرهای برگشت برای عصر تا شب روز یکشنبه ششم اسفند پیش بینی شده، همچنین استان های مازندران، گیلان، گلستان، اصفهان و قم در صدر استان های مقصد سفر قرار دارند.

وی گفت: پیش بینی ها از حداکثر دو میلیون و ۶۴۰ هزار تردد بین استانی در روز پنجشنبه سوم اسفند و حداقل تردد دو میلیون و ۲۰۶ تردد در روز جمعه چهارم اسفند حکایت دارد.

تیموری افزود: بر اساس پیش بینی مرکز مدیریت راه های کشور، بیش ترین خروج وسایل نقلیه از استان های تهران و البرز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (۲ و ۳ اسفند) و عمدتأ به سمت استان های مازندران، گیلان، گلستان و اصفهان به عنوان مقاصد سفر وسایل نقلیه تهران و کرج خواهد بود.

به گفته معاون برنامه ریزی سازمان و بر اساس پیش بینی مرکز مدیریت راه های کشور، حداکثر انباشت وسایل نقلیه برای روز پنجشنبه سوم اسفند در استان مازندران با حدود ۷۹ هزار وسیله نقلیه و در این روز برای استان گیلان با انباشت ۴۵ هزار وسیله نقلیه حکایت دارد.

تیموری از پیش بینی ترافیک سنگین و راهبندان در بخش هایی از محور کرج چالوس در عصر روز چهارشنبه دوم اسفند و ساعت هشت صبح تا ظهر روز پنجشنبه سوم اسفند خبر می دهد.

وی افزود: همچنین در مسیر برگشت این محور نیز در روز یکشنبه ششم اسفند از ظهر تا ساعت ابتدایی شب، در محدوده مرزن آباد و نساء ترافیک سنگین و راهبندان پیش بینی شده است.

معاون برنامه ریزی سازمان اظهار داشت: در محور رودهن آمل در عصر روز چهارشنبه دوم اسفند و از ساعت هشت صبح تا ظهر روز پنجشنبه سوم اسفند، ترافیک سنگین و راه بندان در بخش هایی از محور قابل تصور است، در مسیر برگشت و در محور آمل رودهن ترافیک سنگین و راهبندان در بخش هایی از محور، از ظهر تا ساعات ابتدایی شب یکشنبه ششم اسفند پیش بینی شده است.

به گفته تیموری ترافیک نیمه سنگین و سنگین در محور قزوین رشت در عصر روز چهارشنبه دوم اسفند و از ساعت هشت صبح تا ظهر روز پنجشنبه سوم اسفند و در مسیر بازگشت در عصر روز یکشنبه ششم اسفند پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: محور تهران رودهن در عصر روز چهارشنبه دوم اسفند و صبح تا ظهر پنجشنبه سوم اسفند، ترافیک سنگین و راهبندان را در بخش هایی از مسیر خواهد داشت و این شرایط برای عصر یکشنبه ششم اسفند در مسیر بازگشت قابل تصور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.