| کد خبر: 268540 |

سامانه جامع حمل‌ و نقل بین‌ المللی در بخش کالا و مسافر به بهره‌ برداری رسید

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از بهره برداری کامل سامانه جامع حمل و نقل بین المللی در بخش کالا و مسافر در بهمن ماه امسال خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از بهره برداری کامل سامانه جامع حمل و نقل بین المللی در بخش کالا و مسافر در بهمن ماه امسال خبر داد.

به گزارش تین نیوز از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین المللی این سازمان گفت: به منظور مدیریت تردد در مرزهای جاده ای کشور و صدور یکپارچه اسناد حمل ونقل جاده ای، بهره برداری آزمایشی از سامانه جامع حمل و نقل بین المللی از تاریخ ۵ تیر ماه سال جاری در بخش صدور راهنامه و مدیریت و کنترل تردد از مرزهای جاده ای آغاز شد و با تکمیل تدریجی سایر بخش ها از جمله بخش مسافری و تبادل اطلاعات با سایر ارگان ها و دستگاه ها در بهمن ماه سال جاری به بهره برداری کامل رسید.

وی افزود: در سامانه جامع حمل ونقل بین المللی تمام سفرهای بخش حمل ونقل بین المللی توسط شرکت های مسافری و باری از طریق سامانه جامع حمل و نقل بین المللی ثبت می شود.

هدایتی با بیان اینکه امکان ثبت سفر و دریافت کد قبل از ورود ناوگان به پایانه مرزی فراهم شده است، افزود: شرکت های حمل ونقل بین المللی با برنامه ریزی مناسب و در هنگام آغاز سفر و قبل از رسیدن ناوگان به پایانه های مرزی نسبت به ثبت سفر و اخذ کد رهگیری در سامانه اقدام کرده و بر اساس کد صادر شده تشریفات مرزی نیز انجام می شود.

وی کاهش توقف ناوگان در پایانه های مرزی، تسریع در تشریفات مرزی و همچنین پیش بینی ترافیک ناوگان در مرز و افزایش نظارت شرکت ها بر ناوگان تحت پوشش و امکان ایجاد سامانه نوبت دهی در پارکینگ های مجاور پایانه های مرزی بر اساس اطلاعات اخذ شده از سامانه جامع را را از مهم ترین محسنات این سامانه برشمرد و افزود: پس از ورود ناوگان به محوطه مبادی مرزی، با ارائه کد سفر به نمایندگان سازمان راهداری در پایانه های مرزی، کلیه تشریفات ناوگان بین المللی در کمترین زمان ممکن صورت می پذیرد.

به گفته هدایتی با راه اندازی این سامانه امکان تبادل اطلاعات با سامانه های داخلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و سایر ارگان ها مانند سامانه های گمرک، بیمه مرکزی، کانون جهانگردی، شرکت نفت و... فراهم شده است و کلیه مجوزهای مورد نیاز برای ناوگان نیز به صورت متمرکز از طریق همین سامانه جامع صورت می پذیرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.