| کد خبر: 267920 |

۴۵ هزار میلیارد تومان پروژه در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دست اجراست

پروژه های متعددی در سطح کشور در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای با مجموع ۴۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست.

تین نیوز

پروژه های متعددی در سطح کشور در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای با مجموع ۴۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در دست اجراست.

به گزارش  تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس این سازمان در دوره تخصصی پیمان و رسیدگی ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای که در مرکز توسعه آموزش، مطالعات و نوآوری برگزار شد، با اشاره به تنوع و گستردگی فعالیتها و خدمات سازمان گفت: از ابتدای عمر کاری دولت سیزدهم تاکنون ۶۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان های کشور احداث شده است و تا پایان سال جاری نیز 3000 کیلومتر راه روستایی تکمیل می شود.
وی افزود: در حال حاضر ۶۱۷ پروژه با بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به طور مستقیم با دفاتر فنی در ارتباط و در حال انجام است.
رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با تأکید بر ضرورت ایجاد منابع درآمدی پایدار در سازمان، نظارت دقیق بر موضوعات و پروژه ها و انضباط مالی را از رویکردهای مورد تأکید در معاونت فنی و پیمان رسیدگی ادارات راهداری و حمل ونقل جاده ای استان های کشور برشمرد.
معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با اشاره به این که عدم تسلط کافی بر قوانین در حوزه پیمان و قراردادها، چالش های حقوقی و قضایی را در پی دارد، بر اهمیت موضوع تسلط بر قوانین در این حوزه تاکید کرد و گفت: اشراف مسئولان حوزه پیمان و رسیدگی ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها به قوانین محاسبات و مناقصات و آئین نامه های پیمان و رسیدگی، سازمان را بیمه و ایمن می کند و زمینه اجرای مطلوب فعالیت ها و پروژه ها را فراهم می کند.
تیموری همچنین ایجاد هماهنگی در شکل ساختاری معاونت برنامه ریزی در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای و ادارات استانی را ضروری خواند.
بر اساس این گزارش معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای بر ضرورت توجه به موضوع پیمان و صورت وضعیت پروژه ها به منظور جلوگیری از ایجاد چالش در این حوزه تاکید کرد.
عباسعلی بنی اسدی گفت: با توجه به کمبود نیروی انسانی در حوزه رسیدگی، موضوع افزوده شدن عامل چهارم به حوزه پیمان و رسیدگی در حال پیگیری است.
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای همچنین به بیان موضوعات، پیشنهادات، آئین نامه ها و موارد قانونی در حوزه دعاوی حقوقی و مالی و جلوگیری از ایجاد چالش هایی در این زمینه پرداخت.

مدیرکل دفتر فنی و امور پیمان های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای نیز طی سخنانی گفت: فعالیت حوزه فنی ادارات کل راهداری و حمل ونقل جاده ای عمدتأ با حوزه های پایانه های مرزی، ساختمان های اداری، راهدارخانه ها و پاسگاه های پلیس راه مرتبط است.
حسین حدادزادگان از مدیران ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ها و شهرستان ها خواست با توجه به محدودیت های اعتباری و بودجه ای، در تعریف و اجرای پروژه های جدید موارد مرتبط با نیازسنجی اعتباری و آئین نامه انظباط مالی را رعایت کنند.
وی بر ضرورت تعامل و ارتباط مؤثر مسئولان و رؤسای ادارات فنی و پیمان با مشاوران پروژه ها و استفاده از نظرات کارشناسانه و تخصصی آنها در جهت پیشبرد اهداف و سرعت بخشیدن به روند اجرای فعالیت ها تأکید کرد.
شایان ذکر است در این دوره تخصصی جزئیات بیشتری در حوزه های مرتبط با فعالیت، شرح وظایف و اختیارات رؤسای ادارات فنی و پیمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور مطرح و در این باره بحث و تبادل نظر شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.