| کد خبر: 265831 |

افزایش ۲ تا ۳ برابری بودجه راه‌ های کشور ضروریست

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: عقب افتادگی و کمبودهای زیادی در زمینه روکش آسفالت راه های کشور و فاصله بسیاری بین نیاز و موجودی وجود دارد اما برای اجرای طرح ها دستکم باید بودجه این سازمان دو تا سه برابر افزایش پیدا کند.

تین نیوز

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: عقب افتادگی و کمبودهای زیادی در زمینه روکش آسفالت راه های کشور و فاصله بسیاری بین نیاز و موجودی وجود دارد اما برای اجرای طرح ها دستکم باید بودجه این سازمان دو تا سه برابر افزایش پیدا کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، رضا اکبری در همایش بزرگداشت «هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری» در تالار «نگین نقش جهان» سپاهانشهر اصفهان افزود: امروز سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مُتولی نگهداری بیش از ۲۲۰ هزار کیلومتر راه در کشور است.

وی ادامه داد: بخش عمده مشکلات بخش حمل و نقل و راهداری کشور بدلیل محدودیت منابع مالی بوجود آمده، البته مدیریت و توانمندی هم امری نسبی است و بخشی از این مسائل بدلیل سوء مدیریت ایجاد شده است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اظهار داشت: با وجود این شرایط، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای روزانه ۱۰ پروژه و بطور میانگین سالانه سه هزار و ۶۰۰ پروژه را در سطح کشور افتتاح می کند.

وی اضافه کرد: راهداران این سازمان روزی ۱۰ هزار اقدام شامل جمع آوری ریزش کوه و باقی مانده آثار صحنه تصادفات و شانه سازی در سطح جاده ها را انجام می دهند.

اکبری خاطرنشان کرد: در ابتدای سال جاری پیش بینی اجرای حدود ۱۲ هزار کیلومتر روکش آسفالت در کشور شده بود اما تا امروز ۱۸ هزار کیلومتر روکش اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش بینی ها خرابی های اصلی راه های کشور تا ۲ سال آینده برطرف خواهد شد، بیان کرد: امسال حدود ۴۷۰ نقطه حادثه خیز در کشور اصلاح شد که این تعداد تا آخر سال به ۶۶۰ نقطه خواهد رسید که اصلاح ۱۹۰ مورد از این نقاط از خرداد سال جاری شروع شده و هم اینک به پایان رسیده است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: راه های کشور سالیانه به حدود ۳۰۰ هزار کیلومتر خط کشی نیاز دارد اما بدلیل محدودیت مالی سالی تنها ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار کیلومتر خط کشی انجام می شود.

وی افزود: سالانه حدود ۲ هزار کیلومتر راه روستایی و یک هزار کیلومتر بزرگراه جدید در کشور ساخته می شود.

اکبری ادامه داد: امسال حدود ۱۵۰ دستگاه ماشین راهداری به تعداد ماشین آلات کنونی این سازمان در سطح کشور اضافه شد و تا پایان سال هم ۲۰۰ دستگاه دیگر به آن ملحق می شود و علاوه بر این یکصد دستگاه ماشین آلات دیگر هم تا ماه آینده به ناوگان راهداری استان اصفهان اختصاص می یابد.

وی تصریح کرد: ۱۰ مشکل مهم و اساسی در حوزه سازمانی راهداری کشور وجود دارد که بخشی از آن مربوط به حمل و نقل و بخش دیگر مربوط به راهداری است که باید برای حل این مسائل چاره ای اندیشیده شود.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به ساختار این سازمان مشتمل بر نیروی انسانی و ساختار تشکیلاتی گفت: در مجموع حدود ۶ تا ۷ هزار نفر نیروی راهدار با وضعیت قراردادی نابسامان در کشور وجود دارد که بر اساس قول وزیر راه و شهرسازی، این مشکل تا پایان سال جاری برطرف خواهد شد.

وی اضافه کرد: بدلیل تغییر ساختار سازمان حمل و نقل و پایانه های سابق تحت عنوان «سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور»، تعداد زیادی وظیفه سنگین و مسوولیت جدید بر عهده این تشکیلات نوین گذاشته شده است.

اکبری با اشاره به تردد۴۰ میلیون دستگاه خودرو در سطح کشور که در زمان مُقتضی از رده خارج یا اسقاط نمی شوند، اظهار داشت: تصادفات جاده ای معضل بعدی سازمان راهداری است که در ۲ سال اخیر روند رو به رشدی داشته است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بیان کرد: فرسودگی ناوگان باری و جاده ای و همچنین ناوگان سازمان راهداری از دیگر چالش های اصلی است که باید برای رفع آن چاره اساسی اندیشید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.