| کد خبر: 264601 |

استقرار راهداری زمستانی از اول آذر

مدیرکل بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: قرارگاه راهداری زمستانی از یک آذر مستقر خواهد بود تا با تلاش همکاران راهدار، حداقل مسدودی را در طول زمستان در سطح کشور داشته باشیم.

تین نیوز

مدیرکل بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای گفت: قرارگاه راهداری زمستانی از یک آذر مستقر خواهد بود تا با تلاش همکاران راهدار، حداقل مسدودی را در طول زمستان در سطح کشور داشته باشیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، غلام عباس بهرامی نیا درباره اقدامات صورت گرفته سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای برای فصل سرما توضیح داد: امسال هم مانند سال های گذشته برای طرح زمستانی، امکانات و تجهیزات را بسیج کرده و برنامه ریزی هایمان را انجام دادیم. از جمله اینکه پیش بینی شده تعداد ۱۲ هزار نفر راهدار و ۹۶۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در ۱۰۵۳ پایگاه راهداری مستقر شوند.

وی ادامه داد: از دو هفته پیش در مسیرها و محورهایی که هر ساله بارش آن ها زودتر شروع می شود تعدادی از تجهیزات و امکانات ما مستقر شده است؛ ۶۵۰ هزار تن ش و نمک در انبارها و مکان هایی که پیش بینی شده، در سطح کشور دپو شده که با بارش هایی که رخ می دهد و نیاز به عملیات راهداری دارد، همکاران بتوانند عملیات راهداری را انجام دهند.

مدیرکل بحران و تجهیز ماشین آلات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای خاطرنشان کرد: کشیک های راهداری در سطح ستاد مشخص شده و قرارگاه راهداری زمستانه ما از یک آذر مستقر خواهد بود تا با تلاش همکاران راهدار، حداقل مسدودی را در طول زمستان در سطح کشور داشته باشیم؛ البته ایمنی تردد در اولویت اول ما قرار دارد و پس از آن اولویت ما این است کسانی که قصد سفر دارند، بتوانند سفر بدون خطری داشته باشند.

بهرامی نیا با بیان اینکه محورهای برف گیر ما در سطح کشور حدود ۱۴ هزار کیلومتر طول دارد، گفت: با توجه به تجربیات سال های گذشته، گروه ها و امکانات بیشتری را در آن جا متمرکز می کنیم که به محض بارش نزولات آسمانی به خصوص برف، بتوانیم عملیات برف روبی را انجام دهیم و سطح سرویس مناسبی را برای تردد ایمن کاربران جاده ای فراهم کنیم.

وی ادامه داد: تعداد ۹۰۰ دوربین نظارت تصویری هم در سطح جاده های کشور به خصوص نقاط پرترافیک و پرحادثه و به خصوص در گردنه هایی که شرایط جوی خاصی دارند نصب شده که به صورت آنلاین اطالاعات مربوط به آن مقطع از راه را به ما منتقل می کنند. تلفن گویای ۱۴۱ هم به صورت شبانه روزی پاسخگوی آخرین وضعیت و اطلاعات راه های کشور خواهد بود و همکاران ما می توانند کسانی که قصد سفر دارند را از وضعیت جاده مطلع کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.