| کد خبر: 263459 |

تسهیل تردد ۲۳ هزار خانوار روستایی با ساخت و بهسازی راه‌ های روستایی

مدیرکل ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تسهیل تردد ۲۳ هزار و ۱۶۰ خانوار در روستاهای کشور با ساخت و بهسازی راه های روستایی با اعتباری بیش از ۵۹ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

تین نیوز

 مدیرکل ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از تسهیل تردد ۲۳ هزار و ۱۶۰ خانوار در روستاهای کشور با ساخت و بهسازی راه های روستایی با اعتباری بیش از ۵۹ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، علی خانقایی افزود: ساخت و به سازی راه های روستایی کشور با اعتباری افزون بر ۵۹ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال در نیمه نخست امسال، موجب برخورداری و تسهیل تردد ۲۳ هزار و ۱۶۰ خانوار روستایی در نقاط مختلف کشور شده است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ادامه داد: این عملیات شامل زیرسازی ۲ هزار و ۹۱۰ کیلومتر راه، ساخت یک هزار و ۶۸۵ دستگاه ابنیه فنی و آسفالت یک هزار و ۷۲۸ کیلومتر راه بوده است.

وی بیان داشت: با توجه به فعال بودن یک هزار و ۱۲۵ پروژه به طول پنج هزار و ۴۲۶ کیلومتر در سطح کشور، هدف گذاری اجرای رویه آسفالت ۲ هزار و ۷۵۰ کیلومتر از راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور انجام شده است که بیانگر تحقق ۶۹ درصد از هدف گذاری است.

خانقایی گفت: پیش بینی می شود آغاز فرایند توزیع قیر راه روستایی بند «ک» قانون بودجه سال ۱۴۰۲ موجب تسریع در بهره برداری از مسیرها شود.

وی درباره عملکرد سال ۱۴۰۱ نیز اظهار داشت: با توجه به هدف گذاری انجام شده در سال ۱۴۰۱ برای ساخت، به سازی و آسفالت ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور بر اساس عملکرد احصاء شده در پایان سال، زیرسازی چهار هزار و ۳۶۲ کیلومتر از راه های روستایی به همراه ساخت سه هزار و ۴۵ دستگاه ابنیه فنی اجرا شده است که رویه آسفالت ۲ هزار و ۹۰۱ کیلومتر از مسیرها با هزینه ۹۹ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال در سطح کشور تکمیل و سبب بهره مندی ۷۲ هزار و ۵۲۵ خانوار (واقع در مسیرها) و تسهیل در تردد ۴۱۹ هزار و ۱۰ خانوار روستایی (گذرنده از مسیرها) را فراهم کرده است.

تعداد کل روستاهای موجود در سطح کشور ۹۷ هزار و ۵۳۸ پارچه است که از این تعداد ۳۹ هزار و ۴۶۵ پارچه آبادی دارای بالای ۲۰ خانوار بوده و از تعداد مذکور نیز نزدیک به ۶ هزار و ۳۱۱ پارچه آبادی فاقد دسترسی کامل آسفالته به شبکه راه های کشور هستند.

برای بهره مند کردن آبادی های یاد شده از راه روستایی، پیش بینی می شود که نیاز به ساخت ۲۸ هزار و ۶۳۹ کیلومتر راه روستایی باشد که باتوجه به قرارگیری ۶۳ درصد مسیرها در مناطق کوهستانی، ساخت آن نیازمند تامین اعتبار به میزان ۲۸۰ همت (هزار میلیارد تومان) خواهد بود.

بر اساس آمار کنونی، شاخص برخورداری روستاها باتوجه به تعداد روستاهای بالای ۲۰ خانوار در سطح کشور نزدیک به ۸۴ درصد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.