| کد خبر: 259714 |

پیش‌ بینی تردد حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر از مرزهای زمینی در اربعین ۱۴۰۲

پیش بینی می شود در ایام اوج برگشت زائران، مرز مهران و خسروی ۷۲ درصد، شلمچه ۲۱ درصد، چذابه پنج درصد، باشماق و تمرچین دو درصد از مجموع ناوگان عمومی را نیاز داشته باشند.

تین نیوز

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: پیش بینی می شود در بازه زمانی ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر از مرزهای زمینی کشور برای شرکت در مراسم اربعین حسینی تردد کنند.

به گزارش تین نیوز از وزارت راه و شهرسازی، محمد تیموری با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای سفرهای زائران اربعین حسینی به ویژه در روزهای اوج و نیاز به پیش بینی در جهت مدیریت تقاضا و عرضه بیان کرد: بر اساس گزارش تحلیل و پیش بینی وضعیت حمل و نقل ایام اربعین امسال با استفاده از داده های سامانه های هوشمند اطلاعات عبور زائرین و صورت وضعیت های مسافری و با استفاده از مدل های پیش بینی، انتظار می رود حدود ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر از مرزهای زمینی کشور برای شرکت در مراسم اربعین حسینی امسال تردد کنند.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: سهم پایانه مرزی مهران ۵۱ درصد، شلمچه ۲۷ درصد، چذابه ۱۰ درصد، خسروی ۹ درصد و باشماق و تمرچین به ترتیب دو و یک درصد خواهد بود، این سهم ها با فرض ۲۴ ساعته بودن مرز خسروی بوده و چنانچه تردد در مرز خسروی به ۱۲ ساعت کاهش پیدا کند، تمایل به مرز مهران افزایش پیدا خواهد کرد.

تیموری با بیان این که روزهای ۸ تا ۱۰ شهریور روزهای اوج رفت و ۱۳ تا ۱۷ شهریور روزهای اوج برگشت باشند، گفت: در روزهای اوج رفت برای کل مرزها ۳۰۷۱ اتوبوس و برای روزهای اوج برگشت ۳۸۰۰ اتوبوس مورد نیاز است. همچنین بیش از ۶۰ درصد ناوگان اتوبوسی مربوط به مرز مهران است .

وی افزود: در ایام اوج رفت و برگشت برای مرز مهران ‌ حدود ۹۷ هزار وسیله نقلیه، مرز شلمچه حدود ۸۱ هزار و برای مرز چذابه حدود ۲۱ هزار وسیله نقلیه پیش بینی می شود.

معاون برنامه ریزی سازمان با بیان این که برای روزهای اوج برگشت، حدود ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس فعال مورد نیاز است، گفت: با توجه به این که به طور متوسط برای هر سرویس رفت و برگشت ناوگان اتوبوسی، حدود دو روز و نیم از مرز به مبادی و بالعکس زمان نیاز است، در سه روز اوج برگشت (اربعین و پس از آن) طبق پیش بینی ها حدود ۹۰۰۰ اتوبوس فعال جهت تردد زائران از مرزهای شش گانه مورد نیاز است.

وی افزود: پیش بینی می شود در ایام اوج برگشت زائران، مرز مهران و خسروی ۷۲ درصد، شلمچه ۲۱ درصد، چذابه پنج درصد، باشماق و تمرچین دو درصد از مجموع ناوگان عمومی را نیاز داشته باشند.

معاون برنامه ریزی سازمان با اشاره به پیش بینی انجام شده بر اساس الگوی تردد سال های گذشته بیان کرد: با توجه به تقاضای ۱.۶ میلیون زائر عبوری از مرز مهران و در روزهای اوج تردد ۲۶۰ هزار زائر از این مرز، انتظار می رود ترافیک سنگین و راهبندان در محورهای منتهی به مرز مهران رخ دهد. در این راستا پیشنهاد می شود نسبت به یک طرفه کردن و سایر تمهیدات ترافیکی ویژه در محورهای صالح آباد-مهران در محدوده گلان تا رضا آباد، شباب به حمیل و بالعکس در روزهای اوج تردد به ویژه در ایام بازگشت زائران اقدام شود.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، گفت: این سازمان در تصمیم گیری ها در ایام اربعین حسینی، تابع ستاد اربعین حسینی به عنوان مرجع اصلی خواهد بود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.