| کد خبر: 259243 |

تلاش برای نوسازی ناوگان ملی و تجهیزات بندری و دریایی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با یک برنامه هدفمند و همسو با رویکردهای ارتقایی در سازمان ملی بهره‌ وری، شاخص بهره‌ وری در سازمان بنادر باید تا پایان سال، به بیش از ۵۰ برسد. ‌

تین نیوز

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با یک برنامه هدفمند و همسو با رویکردهای ارتقایی در سازمان ملی بهره‌ وری، شاخص بهره‌ وری در سازمان بنادر باید تا پایان سال، به بیش از ۵۰ برسد. ‌

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، علی‌اکبر صفایی در نشست شورای مدیران این سازمان که میرسامان پیشوایی، رئیس سازمان ملی بهره‌ وری کشور نیز حضور داشت، اظهار داشت: جابه‌جایی بیش از ۸۰ درصد تجارت جهانی در دنیا به میزان بیش از ۱۱ میلیارد تن، از طریق حمل‌ و نقل دریایی، نشان دهنده بهره‌ور بودن این شیوه حمل‌ و نقلی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به استفاده حداکثری از تکنولوژی و مزیت اقتصاد مقیاس در حمل‌ و نقل دریایی، گفت: با توجه به ارزان و ایمن بودن حمل‌ و نقل دریایی در مقایسه به سایر شیوه‌های جابه‌جایی کالا، تلاش می‌کنیم با رشد بهره‌ وری در بنادر و به رغم موانع و مشکلات عدیده، شاخص کم هزینه‌بودن تجارت و لجستیک دریایی را حفظ و پایدار کنیم.

علی‌اکبر صفایی با اشاره به اهتمام دولت مردمی و سازمان ملی بهره‌ وری برای رفع چالش‌ها و موانع در حوزه بهره‌ وری، تاکید کرد: برخی نهاده‌ها و مصوبه‌های خارج از مجموعه دولت و دستگاه اجرایی، بار سنگینی را بر دوش سازمان‌ها می‌گذارد و سبب کاهش بهره‌ وری پروژه‌ ها و اقدامات توسعه‌دهنده و راهبردی دستگاه اجرایی می‌ شود که باید اقدامات پیشگیرانه در این زمینه صورت گیرد.

وی افزود: چرخه بهره‌ وری وابسته به نیروی انسانی آموزش دیده و توانمند است که در این زمینه سازمان بنادر، علاوه بر برنامه‌های آموزشی درون‌سازمانی، از ظرفیت‌ های آموزشی و ارتقایی سازمان ملی بهره‌ وری نیز سود خواهد جست.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به متوسط سن ناوگان دریایی کشور و قدیمی بودن تکنولوژی به کار رفته در کشتی‌های تجاری و مصرف سوخت زیاد ناوگان ملی، تاکید کرد: برای رشد شاخص بهره‌ وری در حوزه بازرگانی دریایی، علاوه بر سفارش ساخت تجهیزات و ناوگان بندری در داخل کشور، باید امکان خرید شناور را هم داشته باشیم.

صفایی خاطرنشان کرد: با وجود سختی‌ها و مصائب پیش‌رو، با یک برنامه هدفمند و هم‌سو با رویکردهای ارتقایی در سازمان ملی بهره‌ وری، شاخص بهره‌ وری در سازمان بنادر باید تا پایان سال، به بیش از ۵۰ برسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.