| کد خبر: 251776 |

در دیدار مقامات سازمان پدافند غیرعامل کشور با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مطرح شد:

عملکرد قابل توجه مجتمع بندرامام خمینی(ره) به مثابه شاهرگ حیاتی اقتصادی کشور در حوزه پدافند غیرعامل

سرپرست معاونت فنی و زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار با بهروز آقائی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ضمن بررسی تازه ترین اقدامات و دستاوردهای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، باور مدیریتی به مقوله پدافند غیرعامل را که در اقدامات و فعالیت های این بندر تجلی یافته است، مشهود و محسوس عنوان کرد.

تین نیوز

 سرپرست معاونت فنی و زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور در دیدار با بهروز آقائی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، ضمن بررسی تازه ترین اقدامات و دستاوردهای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، باور مدیریتی به مقوله پدافند غیرعامل را که در اقدامات و فعالیت های این بندر تجلی یافته است، مشهود و محسوس عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مصطفی طرزی سرپرست معاونت فنی و زیربنایی سازمان پدافند غیرعامل کشور در جریان سفر خود به منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، ضمن دیدار با بهروز آقائی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و جمعی از اعضای شورای این اداره کل با اشاره به اهمیت باور مدیریتی به پدافند غیرعامل، مجموعه اقدمات و فعالیت ها در مجتمع بندری امام خمینی(ره) را مؤید آن دانست.

طرزی در ادامه با اشاره به اهمیت منطقه ویژه اقتصادی بندری امام خمینی(ره) در زنجیره لجستیک انواع کالا و تأثیر مهم آن در تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و همچنین برنامه ریزی دشمن برای تحت تأثیر قراردادن منابع حیاتی کشور، بر لزوم احصای آسیب پذیری ها، شناسایی انواع تهدیدات، خطرات، رفع نقاط آسیب پذیری و تهدیدها از طریق به روزرسانی های مستمر و عمل به شیوه نامه های ابلاغی تأکید کرد.

وی همچنین هم افزایی برای مقابله با چالش هایی که می تواند مشکلاتی برای استمرار مبادلات بازرگانی و منافع اقتصادی کشور ایجاد کند، از اهداف این سفر عنوان کرد.

در جریان این نشست سید احمد فراستی مدیرکل راه و شهرسازی سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به سابقه مجتمع بندری امام خمینی(ره) در برگزاری ادواری رزمایش های تخصصی با رویکرد پدافند، اظهار داشت: برگزاری این رزمایش ها یکی از الزاماتی است که همواره مورد تأکید بوده است.

فراستی کاهش ریسک ها به لحاظ نگهداری و انباشت کالاهای خطرناک را از دیگر الزمات برشمرد و بر تسریع در انتقال آنها از اماکن نگهداری در بندر به مقاصد مصرف تأکید کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح استمرار کارکرد (BCP) به مثابه اصلی حیاتی که آثار اجرای آن بالندگی و پیشرفت کشور را به دنبال خواهد داشت، گفت: می باید با هم افزایی با صنایع همجوار و بهره گیری از امکانات و تخصص ارگان های همکار و ایجاد مراکز مشترک، آمادگی خود را در مقابله با بحران ها افزایش داده و خسارات را به حداقل رساند.

مدیرکل حوزه راه و شهرسازی سازمان پدافند غیرعامل کشور صیانت از زیرساخت های حیاتی در این بندر بزرگ تجاری به لحاظ وجود کانال دسترسی دریایی، تجهیزات استراتژیک و کالاها که سرمایه ملی کشور هستند، به همراه اتخاذ و پیش بینی طرح ها و راهکاری جایگزین را از جمله این الزامات عنوان کرد.

در این نشست بهروز آقائی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن برشمردن جایگاه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به تردد انواع کالای خطرناک، تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی، تامین سهم قابل توجهی از کالاهای اساسی و همجواری با صنایع بزرگ پتروشیمی کشور، بر لزوم تمهید امنیت آن تأکید کرده و خاطر نشان کرد : عمده تصمیم سازی ها و برنامه ریزی ها در قالب سه کمیته مختلف با رویکرد امنیت با حضور سطوح مختلف مدیریتی استانی و منطقه ای و کارشناسی اتخاذ می شود.

آقائی در این نشست با اشاره به ضرورت آغاز مطالعات احداث بندر بزرگ خلیج فارس و اهمیت آن در رقابت پذیری با بنادر منطقه به لحاظ ایفای نقش برای جذب کالا، کشتی و تأمین منافع اقتصادی کشور، توجه و پیگیری برای تحقق احداث آن را واجد اهمیت برشمرد.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، وی همچنین لزوم توسعه خطوط ریلی و افزایش سرعت سیر برای انتقال سریعتر، ایمن تر و ارزان تر کالا به مبادی مصرف، اصلاح نرخ تعرفه های انبارداری به ویژه در حوزه کالای خطرناک، تقویت و توسعه اپراتورهای توانمند و متخصص در این حوزه و جانمایی برای پایانه حمل و نقل در فاصله سی کیلومتری از مجتمع بندری امام خمینی(ره) را از جمله مواردی برشمرد که می بایست در حوزه پدافند غیر عامل به آن توجه شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.