| کد خبر: 244410 |

◄ تقدیر از دریانوردان نمونه کشور در روز جهانی دریانورد

مراسم روز جهانی دریانورد، فردا شش تیرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیران ارشد ارگان‌های دریایی و دست اندرکاران صنعت حمل و‌نقل دریایی به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی در تهران برگزار می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: مراسم روز جهانی دریانورد، فردا شش تیرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیران ارشد ارگان‌های دریایی و دست اندرکاران صنعت حمل و‌نقل دریایی به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر مرزبان با اشاره به تاریخچه نام‌گذاری روز جهانی دریانورد در کنفرانس دیپلماتیک بازنگری کنوانسیون استانداردها، آموزش و گواهینامه‌های دریانوردی (STCW) در ژوئن ۲۰۱۰ میلادی در شهر مانیل، اظهار داشت: کنوانسیون STCW اصولاً به مقوله دریانوردان می‌پردازد، کنوانسیون مذکور در این کنفرانس مورد بازنگری و اصلاح اساسی قرار گرفت و نگارش جدید آن در روز ۲۵ ژوئن ۲۰۱۰ در مانیل به تصویب رسید.

وی افزود: مطابق کنفرانس مانیل، مقرر شد، کشور‌های عضو به منظور قدردانی از زحمات دریانوردان، در ۲۵ ژوئن هر سال مراسمی تحت عنوان روز دریانورد برگزار شود و همه کشور‌های عضو متعهد شدند تا روز دریانورد را در تقویم دریایی خود ثبت کنند.

مرزبان اعلام کرد: مراسم روز دریانورد امسال، ششم تیرماه با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیران ارشد ارگان‌های دریایی و با شعار سفر دریایی از گذشته تا حال، تجربه ات را به اشتراک بگذار به میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور با بیان اینکه دریانوردان طی دو سال گذشته پس از شیوع کرونا دستخوش مسائل و مشکلات عدیده‌ای شدند، تصریح کرد: دریانوردی در ذات و ماهیت خود با سختی همراه است و شیوع ویروس کرونا کار را برای دریانوردان بیش از پیش سخت کرد و با مشکلات عدیده‌ای از جمله واکسیناسیون، تعویض خدمه در کشور‌های مختلف، اتمام قرارداد و الزام حضور در کشتی پس از پایان طول مدت قرارداد روبرو شدند.

مدیرکل امور دریانوردان، سازمان‌های تخصصی و بین‌المللی سازمان بنادر خاطرنشان کرد: در مراسم روز جهانی دریانورد امسال، از دریانوردان نمونه کشور در سال ۱۴۰۱، با اهدای لوح تقدیر، قدردانی می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.