| کد خبر: 244089 |

هفته ای یک کشتی مسافری بین بندر شهید باهنر و شارجه رفت وآمد دارد

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان ظرفیت ها و توانمندی های این بندر همچنین با بیان اینکه سفر دریایی بندر شهید باهنر به بندر شارجه امارات متحده عربی هر هفته انجام می‌شود، گفت: هفته ای یک کشتی تندرو بدلیل نبود تقاضا در این مسیر رفت و آمد دارند

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان ظرفیت ها و توانمندی های این بندر همچنین با بیان اینکه سفر دریایی بندر شهید باهنر به بندر شارجه امارات متحده عربی هر هفته انجام می‌شود، گفت: هفته ای یک کشتی تندرو بدلیل نبود تقاضا در این مسیر رفت و آمد دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، حمیدرضا محمد حسینی طول این سفر دریایی را ۶ ساعت عنوان کرد و افزود: سفر دریایی به شارجه در گذشته بین ۹ تا ۱۱ ساعت زمان می برد اما اکنون کشتی تندرو این میزان به پنج ساعت کاهش یافته است.

وی ادامه داد:۵۷ درصد علت قیمت بالای بلیط، سوخت بانکرنیک است که نزدیک به ۸۴۰  میلیون ریال پول سوخت آن می شود که بنا شده به دستور رییس جمهور به مسوولان گردشگری این قیمت سوخت کاهش یابد و اکنون در این راستا مصوبه هیات وزیران گرفته شده و منتظر اعلام نهایی آن هستیم و  اگر این کار صورت گیرد قیمت سوخت به زیر ۲۰۰ میلیون ریال می رسد و قیمت بلیط نیز یک سوم پایین تر می آید.

این مسوول ادامه داد: موضوع بعدی تعرفی های بندری است که اگر انجام شود امید داریم مشکلات مردم در این بخش نیز کاهش یابد.

این بندر ظرفیت های لازم برای صادرات میوه و تره بار به عنوان بزرگترین پایانه صادراتی میوه  و تره بار کشور، صادرات میعانات گازی به عنوان تنها پایانه صادرات میعانات گازی، خطوط منظم حمل و نقل دریایی کانتینر یخچالی به بنادر حاشیه خلیج فارس، وجود خطوط منظم جابه جایی مسافر به کشورهای حاشیه خلیج فارس دارد.

 نزدیکی به مراکز خرید، دارای بالاترین استانداردها در خصوص نگهداری، ایمن و امن کالاهای ورودی و خروجی در بندر، نزدیکی به جزایر قشم، هرمز و غیره، کمترین فاصله دریایی با بنادر مهم از جمله جبل علی، شارجه و دبی، نزدیکی به صنایع تولیدی، صنعتی و پتروشیمی، امکان پهلوگیری کشتی های بزرگ با حداکثر آبخور ۱۱.۵ متر از ظرفیت ها و مزیت های بندرشهید باهنر است.

با توجه به ظرفیت ها و توانمندی بندر شهید باهنر از مهرماه سال ۱۳۹۵ خط مسافری بندر عباس به بندر خصب و همچنین خط تجاری بندر شهید باهنر به بندر شناص عمان با حضور جمعی از مقام های دو کشور راه‌اندازی شد.

بندر شهید باهنر در سال ۱۳۹۹، با تناژ ۷۴۵ هزار و ۸۴۱ تن رتبهٔ اول در صادرات محصولات کشاورزی را به ثبت رسانده است، همچنین صادرات کالاهای نفتی ۲۱درصد و صادرات کالاهای غیرنفتی هم ۱۸ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان داده‌اند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.