| کد خبر: 237238 |

◄ ۱۰ درصد از کالاهای اساسی کشور از بندر چابهار وارد می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به امکانات تخلیه و بارگیری بندر چابهار، حدود ۱۰ درصد کالای اساسی کشور درحال حاضر از چابهار وارد و تامین می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به امکانات تخلیه و بارگیری بندر چابهار، حدود ۱۰ درصد کالای اساسی کشور درحال حاضر از چابهار وارد و تامین می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی بندر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی اظهار داشت: تا پیش از سال ۹۶ و افتتاح فاز اول بندر شهید بهشتی، سهم چابهار از تخلیه و تأمین کالای اساسی تقریباً صفر بود اما امروز با زیرساخت‌ها و تجهیزات گسترده تخلیه و بارگیری از جمله مکنده‌های غلات، حدود ۱۰ درصد کالای اساسی کشور از بندر چابهار تأمین می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: سیلوی غلات بندر هم در حال ساخت است و شرکت بازرگانی دولتی ایران انبارهای مکران را هم با ظرفیت انبارش بیش‌از یک میلیون تن کالا گسترش و تجهیز کرده است.

وی با بیان اینکه گندم، برنج، نهادهای‌های دامی عمده‌ترین کالای اساسی وارداتی به بندر چابهار است، تصریح کرد: در ۸ ماهه نخست امسال بیش‌از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کالای اساسی از بندر چابهار وارد شده که تنها نسبت به مشابه سال قبل رشد بیش‌از نصف داشته است.

آقایی با بیان اینکه ایجاد مشوق‌های تشویقی و تخفیف‌ها برای عملیات بندری یکی از اصلی‌ترین دلایل جذب کالای اساسی کشور به چابهار است، گفت: تخلیه و حمل یکسره بیش از هشت هزار تن گندم وارداتی از بندر چابهار در هفته‌های گذشته انجام شده و اولویت اصلی سازمان بنادر انتقال کالا به‌صورت حمل یکسره است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.