| کد خبر: 234623 |

◄ ورود روزانه چهار هزار تن کلینکر به بندر چابهار

صادرات یک میلیون تن ماده معدنی کلینکر از بندر شهید بهشتی چابهار آغاز شده است و تا پایان امسال ادامه دارد.

تین نیوز

بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان درباره  صادرات معدنی کلینکر از بندر چابهار، اظهار داشت: بندر چابهار با تجهیزات مدرن و روز دنیا و ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۸.۵ میلیون تن انواع کالای فله، کانتینری، یخچالی آماده صادرات و واردات هر نوع کالا است.

به گزارش تین نیوز،  وی به معافیت سه ماهه در تعرفه انبارداری کالای معدنی و ساختمانی برای تمامی رویه‌های گمرکی در راستای کمک به توسعه صادرات مواد معدنی از طریق بندر چابهار اشاره کرد و افزود: روزانه چهار هزار تن مواد معدنی کلینکر وارد بندر چابهار می‌شود که از معادن استان سیستان و بلوچستان استخراج و تاکنون ۱۱۵ هزار تن مواد معدنی در بندر تخلیه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه یک میلیون تن ماده معدنی کلینکر طی چند مرحله صادر خواهد شد، افزود: دسته نخست شامل محموله ۱۱۵ هزار تنی است که با سه فروند کشتی حمل کالای فله صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: ویژگی‌های بندر چابهار، تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری، تخفیف‌های قابل توجه در حقوق عوارض و هزینه‌های بندری و خطوط منظم کشتیرانی از مبدا چابهار موجب تسهیل صادارات کالاهای متنوع از طریق این بندر شده است.

آقایی گفت: برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های بندر چابهار در زمینه صادرات و واردات فرآورده‌های معدنی، محصولات تولیدی و همچنین واردات تجهیزات مورد نیاز زنجیره تولید تفاهم‌نامه‌ای امضا شده است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های مناسب بندر چابهار به منظور توسعه اقتصادی منطقه و کاهش هزینه‌های انتقال و لجستیک کالای صادراتی و وارداتی موجب شده سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار در توسعه بندرچابهار صورت گیرد.

او با بیان اینکه وجود معادن غنی و کارخانه‌های تولید سیمان و کلینکر، ظرفیت‌های صادراتی محصولات شیلاتی و کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان و مسافت زمینی کوتاه فرصت مناسبی برای صادرات از طریق این بندر است، اضافه کرد: با توجه به موقعیت ممتاز بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در بنادر منطقه، صادرات از طریق بندر چابهار مهم‌ترین اولویت سال ۱۴۰۰ است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.