| کد خبر: 232188 |

اجرای ۱۸ کیلومتر کریدور لجستیکی و پارک ۱۰۰ هکتاری بهاران

دو پروژه بزرگ مسئولیت اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی در چابهار در دست اجراست که تکمیل این پروژه ها تاثیر بسزایی در تسهیل و تسریع تردد و کاهش زمان و قیمت تمام شده کالا و توسعه بندر چابهار خواهد داشت.

تین نیوز

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: دو پروژه بزرگ مسئولیت اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی در چابهار در دست اجراست که تکمیل این پروژه ها تاثیر بسزایی در تسهیل و تسریع تردد و کاهش زمان و قیمت تمام شده کالا و توسعه بندر چابهار خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی با بیان اینکه احداث بخشی از پروژه کریدور لجستیکی بندر چابهار به طول ۱۸ کیلومتر در دست اجراست اظهار داشت: این پروژه از پروژه‌های بزرگ زیرساختی است که در راستای ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی در بندر چابهار از حد فاصل درب شرقی بندر شهید بهشتی تا پلیس راه جکیگور  در دست اجراست.

آقایی افزود: اجرای این پروژه در ابتدای کریدور شمال - جنوب علاوه بر کاهش قیمت تمام شده کالا در تسریع زمان رسیدن کالا از بندر شهید بهشتی به مقاصد مورد انتظار تاثیر بسزایی خواهد داشت و می‌تواند عملا نقش اساسی در کریدور شمال - جنوب ایفا کند.

وی تسهیل تردد و کاهش ترافیک بار خروجی از بندر، اتصال طرح توسعه بندر شهیدبهشتی به شبکه راه و راه‌آهن اصلی، جلوگیری از تصادفات و تعارضات حمل و نقل شهری، ایجاد مسیر کریدور خطوط انتقال مواد نفتی و پتروشیمی و استانداردسازی مسیرهای ورودی بندر شهید بهشتی را از اهداف ایجاد کریدور لجستیکی عنوان کرد و گفت: این پروژه در طول مسیر ۲۶۰۰ متر و عرض ۹۵ متر طرح‌ریزی که تاکنون ۳۶۰۰۰ متر مکعب حجم خاکبرداری و ۳۰۰۰۰ متر مکعب خاکریزی آن انجام شده است.

به گفته وی این کریدور با تعداد دو دستگاه تقاطع غیر همسطح در ۶ قطعه بزرگراه اجرا می‌شود که به منظور ترانزیت کالا و مسیر تردد کامیون‌ها و در مسیر خط راه‌آهن طراحی و دارای ۶ باند کندرو و خیابان ساحلی برای تردد عمومی و ایمن مردم و مجزا از مسیر تردد کامیون‌های حمل کالا است که دسترسی به نقاط شهری و سواحل را فراهم می‌کند.

آقایی در ادامه اظهار کرد: پروژه پارک ساحلی بهاران نیز در مساحت ۱۰۰ هکتار از پارک‌های اصلی شهرستان چابهار است که در پسکرانه بندر احداث می‌شود و مراحل اجرای خیابان آن توسط اداره کل بنادر و دریانوردی در دست اجراست.

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی استان این پروژه نیز به جهت مسئولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و بعد از اجرای کریدور لجستیکی به سطحی از زیرساخت و خیابان‌کشی و زیباسازی خواهد رسید که زیبنده شهرستان چابهار باشد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.