| کد خبر: 234506 |

◄ ضرورت تدوین دیپلماسی اقتصادی حمل و نقل دریایی

باید دیپلماسی اقتصادی مشخصی در حوزه حمل و نقل دریایی تعریف و تدوین شود.

تین نیوز

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با بیان اینکه تغییر دیپلماسی اقتصادی؛ تاثیر ویژه‌ای در رونق حوزه دریایی و بندری ایران خواهد داشت، گفت: باید دیپلماسی اقتصادی مشخصی در حوزه حمل و نقل دریایی تعریف و تدوین شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، یحیی ضیایی مهرجردی با تاکید بر اینکه تغییر دیپلماسی اقتصادی کشور می‌تواند تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت حوزه دریایی و بندری داشته باشد، اظهار داشت: باید با تغییر دیپلماسی اقتصادی از حداکثر ظرفیت دریایی و بندری کشور به ویژه حمل و نقل دریایی استفاده کرد.

وی ادامه داد: حمل و نقل دریایی از اهمیت بسیار بالایی برای اقتصاد ایران برخوردار است و باید بدانیم که بیش از ۹۰ درصد واردات و صادرات کشور از مسیر دریایی صورت می‌گیرد و سهم ریل، جاده و مسیر هوایی از این مقوله بسیار ناچیز است؛ چراکه حمل و نقل دریایی در ابعاد حجیم قابل انجام است و در نهایت ارزان‌تر تمام می‌شود که این دو مساله در اقتصاد از اهمیت بسیار بالایی برخودار است.

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با بیان اینکه دیپلماسی اقتصادی جدید می‌تواند بازار هدف کشور را توسعه بخشد، عنوان کرد: ما مشکلی با کشورهای دنیا به منظور تبادلات اقتصادی و تجاری نداریم اما به دلیل شرایط تحریم و ترس کشورهای مختلف از تبادل تجاری و اقتصادی با ایران، شاهد عدم ریسک‌پذیری آنها هستیم و به همین دلیل وارد فضای همکاری اقتصادی با کشور ما نمی‌شوند.

دیپلماسی اقتصادی در راستای گسترش حمل و نقل دریایی

ضیایی با تاکید بر اینکه باید دیپلماسی اقتصادی کشور به گونه‌ای تعریف شود که شاهد همکاری و تعامل هرچه بیشتر و بهتر تجاری با کشورهای دنیا باشیم، گفت: به طور حتم حوزه دریایی و بندری از این رویکرد بی‌نصیب نمی‌ماند و با توجه به ظرفیت‌های بالای کشور در حوزه دریایی و بندری می‌توانیم شاهد رونق و پویایی حمل و نقل دریایی ایران در صورت افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری با دنیا باشیم.

وی تاکید کرد: دیپلماسی اقتصادی کشور باید به گونه‌ای باشد که شاهد گسترش حمل و نقل دریایی کشور باشیم و از ظرفیت دریایی خود به بهترین شکل ممکن در راستای بهبود وضعیت اقتصادی بهره ببریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.