| کد خبر: 228791 |

رشد ۱۰۴ درصدی حمل ریلی کالا و تحقق ۴۰۰ درصدی جذب سرمایه گذاری درسال۱۳۹۹

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در تشریح اهم اقدامات بندری و دریایی بندر امیرآباد در سال ۹۹، گفت: در سال گذشته شاهد رشد ۱۰۴ درصدی حمل ریلی کالا و تحقق ۴۰۰ درصدی جذب سرمایه‌گذاری در این بندر بوده‌ایم.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد در تشریح اهم اقدامات بندری و دریایی بندر امیرآباد در سال ۹۹، گفت: در سال گذشته شاهد رشد ۱۰۴ درصدی حمل ریلی کالا و تحقق ۴۰۰ درصدی جذب سرمایه‌گذاری در این بندر بوده‌ایم.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدعلی اصل سعیدی‌پور با بیان این که سال گذشته ۹۱ هزار متر مکعب لایروبی از حوضچه‌ها و کانال‌های دسترسی بندر امیرآباد انجام گرفت، اظهار داشت: با اقدام انجام گرفته تا ۶۵۰ فروند کشتی با عملیات راهنمایی افسران دریایی در برج کنترل ترافیک دریایی امکان ورود به آب‌های بندرامیرآباد را خواهند داشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با اشاره به آماده بکاری بیش از ۹۷ درصدی یدک کش‌ها و قایق‌های راهنما بر از ارائه خدمات بی وقفه و ۲۴ ساعته به کشتی‌ها در این بندر خبر داد و خاطرنشان کرد: انعقاد قرارداد مشاوره‌ای جهت آنالیز آب توازن کشتی‌ها، انجام موفقیت‌آمیز ۸ مورد عملیات جست‌وجو و نجات دریایی و استفاده از ابزارهای هوشمند نظارتی در بهینه ساختن عملیات لایروبی از دیگر اقدامات بندر امیرآباد در بخش دریایی در سال  ۹۹ بود.

سعیدی‌پور در رابطه با اقدامات حوزه بندری امیرآباد در سال گذشته، گفت: در سال گذشته حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا توسط  ۶۵۰ فروند کشتی در بندرامیرآباد مراوده شد که از این میزان حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن مربوط به تخلیه و حدود ۵۰۰ هزار تن دیگر مربوط به بارگیری و صادرات کالا بود.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی‌های کلان سازمان در راستای تبدیل امیرآباد به بندر کانونی کانتینربر در شمال کشور است، گفت: تعداد کانتینرهایی که در سال ۹۹ در این بندر تخلیه و بارگیری شده حدود ۹۱۸ TEU بوده است.

حمل ریلی به ۷۰ هزار تن رسید

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های بالفعل این بندر، وجود شبکه ریلی داخلی و اتصال آن به شبکه سراسری راه آهن است، عنوان کرد: با توجه به وجود این ظرفیت منحصر به فرد در میان بنادر شمالی کشور، حمل ریلی کالا در این بندر با رشد ۱۰۴ درصدی به حدود ۷۰ هزار تن رسیده است.

سرمایه گذاری جذب شده بخش خصوصی ۱۷ هزار و ۷۳ میلیارد ریال است

سعیدی پور ادامه داد: در بخش سرمایه گذاری با تحقق ۴۰۰ درصدی میزان جذب سرمایه‌گذاری، کل سرمایه‌گذاری جذب شده بخش خصوصی ۱۷ هزار و ۷۳ میلیارد ریال بود که از این میزان ۹ هزار و ۲۲۸ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده و مابقی آن در حال ساخت است.

انجام ۱۸۰ هزار متر مکعب لایروبی

وی در خصوص اهداف مهم حوزه دریایی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۰، اعلام کرد: از آنجا که کشتی‌های متردد به بنادر رابطه‌ای مستقیم با عملکرد اقتصادی بنادر دارند، ارائه خدمات تخصصی و عمومی به شناورها نقشی حیاتی را در این خصوص ایفاء می‌کند، پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۰ با اجرای ۲ مورد هیدروگرافی کانال دسترسی، ۱۸۰ هزار متر مکعب لایروبی در مناطق مورد نظرانجام شود.

ساماندهی قایق‌های تفریحی و صیادی

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد افزود: امکان‌سنجی مانیتورینگ علائم کمک ناوبری، تکمیل اطلاعات سیستم جامع دریایی، بازنگری کامل دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی مرکز کنترل ترافیک دریایی، تعمیر و نگهداری تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی به بخش خصوصی، ساماندهی قایق‌های تفریحی و صیادی و پلاک‌گذاری قایق‌های بی‌هویت از دیگر اهداف تببین شده در سال جدید است.

هوشمندسازی بندر امیرآباد در دستور کار

سعیدی‌پور در رابطه با اهداف ۱۴۰۰ حوزه بندری، اعلام کرد: با مکانیزه کردن محاسبه نرم‌های عملیاتی و کارکرد تجهیزات در سیستم جامع  GComes به میزان ۱۰۰ درصدی و برخط کردن باسکول‌های بندر در سیستم جامع امور بندری، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی بندر امیرآباد در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی، ساماندهی۱۰۰ درصدی اپراتورها و شرکت‌های سرمایه‌گذار دارای تجهیزات تخلیه و بارگیری فاقد مجوز بهره‌برداری، بازنگری ۱۰۰ درصدی در نرم تخلیه و بارگیری اپراتورهای غلات و اجرای تک پنجره جهت ارائه خدمات اسنادی به بخش خصوصی به میزان ۱۰۰ درصد به منظور ارتقاء توان عملیاتی از طریق رشد نرم‌های عملیاتی از دیگر اهداف بندرامیرآباد در سال ۱۴۰۰ است.

جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی به مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، افزود: از اهداف بندرامیرآباد در بخش سرمایه‌گذاری نیز می‌توان به جذب سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی به مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال در زمینه صنایع تبدیلی، تولیدی و احداث مخازن روغن خوراکی و بازنگری قراردادهای سرمایه‌گذاری و همچنین اجرای طرح جامع کالبدی منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به میزان ۱۰۰ درصد اشاره کرد.

سعیدی‌پور اظهار داشت: در راستای مسئولیت اجتماعی بندرامیرآباد احداث و تعریض جاده‌های دسترسی به بندرامیرآباد، تعریض محور ورکلا- گهرباران به میزان تقریبی ۱۱ کیلومتر به همراه تامین ایمنی بندر به میزان ۷۵ درصد با هدف حفظ ظرفیت اسمی 7.5 میلیون تنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.

مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل تحت نظارت بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: اصلاح پل متحرک اسکله رو-رو ریلی به عنوان تنها اسکله رو-رو کشور  به میزان ۱۰۰ درصد، تعمیرات اساسی ابنیه بندر به میزان ۶۰ درصد و تعمیرات اساسی و داکینگ لایروب خزر از دیگر برنامه‌های بندرامیرآباد در ارتقاء توان عملیاتی از طریق رشد نرم‌ها در این حوزه است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، سعیدی پور ادامه داد: ارتقاء مدیریت، نظارت، کنترل و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل تحت نظارت بندر امیرآباد به میزان ۱۰۰ درصد نیز از دیگر اهداف این بندر در حوزه سواحل و بنادر طی سال جاری است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.