| کد خبر: 222495 |

امکان ٣ کیلومتر پیاده روی در عمق دریا برای مردم فراهم شد

دبیر کارگروه توسعه فرهنگ دریایی سازمان بنادر با اشاره به بهره‌برداری از پروژه شاخص منطقه‌ای سازمان بنادر در بندر انزلی به نام موج شکن غربی بندر انزلی، گفت: با افتتاح این طرح امکان ۳کیلومتر پیاده‌روی در عمق دریا برای مردم فراهم شد.

تین نیوز

دبیر کارگروه توسعه فرهنگ دریایی سازمان بنادر با اشاره به بهره‌برداری از پروژه شاخص منطقه‌ای سازمان بنادر در بندر انزلی به نام موج شکن غربی بندر انزلی، گفت: با افتتاح این طرح امکان ۳کیلومتر پیاده‌روی در عمق دریا برای مردم فراهم شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، وحید رحمتی گفت: پروژه «روسازی، پیاده راه‌سازی و ایمن‌سازی موج‌شکن غربی بندر انزلی» در راستی تحقق اهداف ترسیم شده در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی و نیز حرکت در مسیر تعامل هرچه بهتر شهر و بندر، با موفقیت و به منظور استفاده مردمی به بهره‌برداری رسید.

وی گفت:با توجه به موقعیت جغرافیایی بی‌نظیر بندر انزلی به عنوان یک بندر تلفیقی با بافت شهری، از این مزیت به نحو مطلوب استفاده شد تا شاهد افتتاح و بهره‌برداری از پروژه «روسازی، پیاده‌راه سازی و ایمن‌سازی موج‌شکن غربی بندر انزلی» با حضور محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی باشیم.

تحقق شعار تعامل شهر-بندر و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی از سوی سازمان بنادر

 

دبیر کارگروه توسعه فرهنگ دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: این پروژه با هدف استفاده مردمی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در دستور کار قرار گرفت و حجم سرمایه‌گذاری آن ۱۲ میلیارد تومان لحاظ شد و درحالی که به عنوان یک تکلیف برای سازمان مطرح نبود، اما در  راستای تحقق شعار تعامل شهر-بندر و مسئولیت‌های اجتماعی به مرحله عملیاتی رسید.

وی با بیان اینکه پروژه مذکور دارای ظرایف و پیچیدگی های خاص در بخش زیرساختی است و با تکیه بر توان داخلی و دانش مهندسان ایرانی ساخته شده است، عنوان کرد: مردم می‌توانند با پیاده‌روی روی موج‌شکن غربی بندر انزلی؛ زیرساخت‌های بندری و دریایی این بندر را مشاهده کنند و در عین حال از چشم‌انداز همزمان جنگل و دریا؛ لذت ببرند.

خدمات ویژه تفریحی و رفاهی برای گردشگران و ایجاد بسترهای معیشتی برای بومیان

 

رحمتی با بیان اینکه جانمایی بسیار مناسبی در مورد پروژه «روسازی، پیاده‌راه سازی و ایمن‌سازی موج‌شکن غربی بندر انزلی» از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به‌منظور تحقق تعامل شهر-بندر و توسعه فرهنگ دریامحور صورت گرفته است، اظهار کرد: شرایط بسیار مناسبی به منظور استفاده از خدمات رفاهی و تفریحی با ایجاد این موج‌شکن فراهم شده است و مردم می‌توانند از وجود قایق‌های ماهیگیری تعبیه شده در کنار موج‌شکن؛ از امکانات رفاهی ساخته‌شده و اطلاعات دریایی ارائه شده بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: همچنین توجه به وضعیت معیشتی بومیان در ساخت پروژه؛ مدنظر قرار گرفته و بستر مناسبی برای ارتزاق و کسب درآمد بومیان و منطقه ایجاد شده ‌است.

 دبیر کارگروه توسعه فرهنگ دریایی سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اشاره به اینکه ساخت پروژه مربوطه از دی‌ماه سال ۱۳۹۷ آغاز شده بود، گفت: مدت ساخت ۲۵ ماه برآورد شد که با اشتغال‌زایی ۳۰ نفره موقت و ۱۵ نفره دائم همراه بود.

رحمتی افزود: در نهایت پیاده‌راه سازی به طول ۱۶۰۰ متر شامل سرایه‌های بتنی، کانال‌های تاسیساتی و...انجام شد و در عین حال ساخت ۲ ساختمان تفرجگاهی صورت گرفت که دارای ۲۰۰ متر فضای تفریحی است

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.