| کد خبر: 216859 |

◄ چرا اتصال ریلی انزلی ضروری است؟

اگر در سیاست های رقابتی با حمل جاده‌ای، درست عمل کنیم سهم حمل بار کامیونی و جاده‌ای، با اتصال انزلی به ریل، با توجه به ارزان‌تر بودن و ایمنی بیشتر حمل بار، قاعدتاً به راه‌آهن می‌رسد.

تین نیوز

یک کارشناس حمل و نقل در مورد لزوم اتصال ریلی بندر انزلی گفت: نمی‌توانیم از راهی که به‌ سختی رفته‌ایم بازگردیم، آن‌هم وقتی به «نتیجه» نزدیکتر از همیشه هستیم.

به گزارش تین نیوز، احمد خشنودی این مطلب در بخش نظرهای کاربران این شبکه خبری بیان کرد و افزود: بندر انزلی چه از نظر حمل بار (اهم) و چه از نظر جاذبه‌های توریستی (مسافر) بندر مهمی است.

وی با بیان این‌که کافی است نقش انزلی در حمل بار در دوران کرونا (فقط از اسفند تا فروردین) را در نظر بگیریم، اظهار کرد: از اول اسفند تا ۲۴ فروردین ماه؛ ۱۳۴ هزار و ۹۱۸ تن کالای اساسی از بندر انزلی به مقصد داخل و خارج استان در قالب پنج هزار و ۹۵۷سفر دستگاه کامیون حمل شده است که این میزان کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۵ درصدی را نشان می‌دهد.

این کارشناس تاکید کرد: در مجموع از ابتدای اسفند سال گذشته تا پایان فروردین ماه سال‌جاری یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۶۵۷ تن کالا از استان در قالب ۹۵ هزار و ۹۶۹ سفر دستگاه کامیون به مقاصد داخل و خارج استان حمل شده است.

به گزارش تین نیوز، خشنودی افزود: این در حالیست که قبل از دوران تحریم‌ها و شکست برجام، این بندر یکی از استراتژیک‌ترین بنادر ایران برای رونق اقتصادی مجدد و اتصال به شرق اروپا بود.

وی عنوان کرد: اگر در سیاست های رقابتی با حمل جاده‌ای، درست عمل کنیم سهم حمل بار کامیونی و جاده‌ای، با اتصال انزلی به ریل، با توجه به ارزان‌تر بودن و ایمنی بیشتر حمل بار، قاعدتاً به راه‌آهن می‌رسد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حامد 2 11

    با توجه به مسافت زیاد اقیانوس هند تا مدیترانه و همچنین هزینه زیاد عبور کشتی از کانال سوئز ساخت راه آهن رشت به آستارا اولویت اول راه آهن باید باشد.چرا می خواهیم هزینه زیادی بکنیم وابراه دریای خزر تا خلیج فارس را بسازیم. که مخاطرات محیط زیستی هم دارد.بلند پروازی هم حدی دارد .بودجه طرح کانال خزر به خلیج‌فارس را به راه آهن رشت - آستارا بدهید. با تشکر