| کد خبر: 193984 |

رییس اداره مدیریت بحران اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

◄ برگزاری مانور امداد و نجات و اطفاء حریق در انبارهای بندر چابهار

به منظور حفظ آمادگی‌های لازم، مانور امداد و نجات و اطفاء حریق در انبارهای بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد.

تین نیوز
به منظور حفظ آمادگی‌های لازم، مانور امداد و نجات و اطفاء حریق در انبارهای بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، علی اکبر جعفری رییس اداره مدیریت بحران، پدافند غیرعامل و HSE اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: مانور امداد و نجات و اطفاء حریق در انبارها، در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد.

وی با اشاره به این‌که در سال جاری برگزاری چهار مانور با موضوعات مختلف برنامه‌ریزی شده است، گفت: امروز اولین مانور در حوزه آتش نشانی و با حضور کلیه نیروها برگزار شد.

رییس اداره مدیریت بحران اداره‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان درخصوص اهداف برگزاری مانور امداد و نجات بیان کرد: تمرین و حفظ آمادگی نیروهای آتش نشانی، بررسی مشکلات و نواقص تجهیزات، سیستم‌های ارتباطی و بررسی عملکرد فرماندهی محل حادثه از جمله اهداف پیش‌بینی شده برای این مانور بود.

جعفری اعلام کرد: در این مانور برای اولین بار دستگاه «واترمیست» که سیستم اطفاء حریقی است که در آن میزان آب کمی استفاده می شود و قدرت خاموش‌کنندگی بالایی دارد به صورت عملیاتی استفاده شد.

وی با بیان این‌که بندر شهید بهشتی چابهار نقش مهمی در مسیر توسعه محور شرق کشور دارد، متذکر شد: کالاهای مختلفی به صورت فله، کانتینر و کالاهای تجاری در بندر تخلیه و بارگیری شده است که بخش عمده‌ای از آن‌ها در انبارهای مسقف و روباز نگهداری می شود.

رییس اداره مدیریت بحران اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: به دلیل تنوع بالای کالاهای انبار شده ریسک خطرات بالقوه حریق در این مکان‌ها بسیار بالا بوده و به همین خاطر حفظ آمادگی لازم و کسب مهارت‌های عملیاتی و تمرینی در نیروهای آتش نشانی در جهت مقابله با آتش‌سوزی‌های احتمالی و کنترل شرایط اضطراری در انبارها بسیار موثر خواهد بود.

مانور آتش نشانی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.