| کد خبر: 186384 |

◄ بازدید سفیر قزاقستان از بندر امیرآباد

سفیر قزاقستان در ایران در رأس هیاتی از بندر امیرآباد بازدید کرد و در نشستی با حضور مدیر بندر امیرآباد، بر گسترش روابط اقتصادی و ترانزیت کالا از طریق این بندر تأکید کرد.

تین نیوز

سفیر قزاقستان در ایران در رأس هیاتی از بندر امیرآباد بازدید کرد و در نشستی با حضور مدیر بندر امیرآباد، بر گسترش روابط اقتصادی و ترانزیت کالا از طریق این بندر تأکید کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، سیاوش رضوانی مدیر بندر  امیرآباد در جلسه‌ای که پس از بازدید میدانی سفیر قزاقستان و هیات همراه از این بندر صورت گرفت، ضمن خیر مقدم و خوشامدگویی به هیأت بلندپایه قزاق، گفت: پیرو سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به کشور قزاقستان در سال گذشته و لزوم همکاری دوجانبه و تقویت روابط تجاری دو کشور مصمم هستیم که از طریق بندر امیرآباد و مسیر کریدور شمال – جنوب مبادلات و ترانزیت کالا را گسترش داده تا محصولات قزاقستان به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، از این مسیر منتقل شوند.

مدیر بندر  امیرآباد همچنین به موقعیت استراتژیک کشور قزاقستان اشاره کرد و گفت: با توجه به همسایگی قزاقستان با کشور چین از طریق ریل و «بندر کوریک» می‌توانیم حمل‌ونقل چندوجهی را گسترش داده و از توان و ظرفیت‌های هر دو طرف جهت مبادلات کالا بهره‌مند گردیم.

رضوانی خواستار ایجاد تنوع کالا بین دو کشور جهت ترانزیت شد تا سهم مبادلات افزایش یابد.

سفیر قزاقستان نیز ضمن ابراز امیدواری و رضایت از عملکرد بندر امیرآباد و ایجاد زیرساخت‌های مناسب و اراضی پشتیبانی، موقعیت این بندر را بی‌نظیر توصیف کرد و گفت: پیرو نشست روسای جمهور ایران و قزاقستان لازم بود به امیرآباد سفر کنیم تا ضمن بررسی و سرمایه‌گذاری در این بندر، زمینه ترانزیت کالا خصوصاً غلات را  فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: با بررسی‌ها و بازدید میدانی امروز به این نتیجه رسیدیم که بندر امیرآباد  نقطه بسیار حائز اهمیت برای کشور ماست و امیدواریم بتوانیم بیش‌ازپیش روابط تجاری دو کشور را تقویت کنیم.

سفیر قزاقستان خاطرنشان کرد: تولید و کیفیت غلات قزاقستان از جانب کشورهای حاشیه خلیج‌فارس همیشه موردتوجه بوده و بهترین مسیر ترانزیت به این کشورها بندر امیرآباد است و ما نیز امیدواریم با توسعه روابط تجاری سهم قابل‌ملاحظه ترانزیت غلالت را از  این طریق گسترش دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.