| کد خبر: 180471 |

◄ نصب مجهزترین برج کنترل‌های بنادر کشور در بندر ابوموسی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: تعمیر و بازسازی اسکله بتنی بندرگاه ابوموسی با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی قرار دارد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: تعمیر و بازسازی اسکله بتنی بندرگاه ابوموسی با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی قرار دارد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله‌مراد عفیفی‌پور در نشست شورای اداری شهرستان ابوموسی، اظهار داشت: اوایل مردادماه سال جاری مذاکرات اولیه مسئولان اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با فرمانداری شهرستان ابوموسی برای ورود جدی‌تر مجموعه سازمان بنادر به روند توسعه دریایی جنوبی ترین مرز آبی ایران انجام شد و بر همین اساس، چندین پروژه برای توسعه زیرساخت‌ها و روبناها در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این‌که هم‌اکنون تعمیر و بازسازی اسکله بتنی بندرگاه این جزیره با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مراحل پایانی قرار دارد، افزود: اسکله شماره ۶ نیز که آخرین اسکله و محل پهلوگیری لنج هاست، جهت تعمیر و بازسازی به پیمانکار ابلاغ شده و شمع‌ها جهت شروع کار به محل پروژه منتقل شده است.

وی تصریح کرد: نقشه‌های دایک (دیواره) استحصال جهت شروع عملیات اجرایی، تأیید و ابلاغ شده و احداث بازوی جنوبی موج‌شکن بندر و افزایش ارتفاع تاج موج‌شکن فعلی نیز در دست بررسی و ارزیابی‌های مهندسی قرار دارد.

وی اضافه کرد: ژنراتور برق اضطراری بندرگاه نیز به جزیره منتقل شده و تجهیز بندرگاه به موتورخانه اختصاصی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان این‌که برج کنترل بندر بوموسی با تجهیز به جدیدترین سامانه‌ها طی سال جاری، در زمره مجهزترین و به روزترین برج کنترل های بنادر کشور قرار گرفته است، گفت: این بندر دارای خط اختصاصی از مخابرات بوده و زیرساخت‌های شبکه آن مستقیما به بندر شهید رجایی متصل است.

عفیفی‌پور تصریح کرد: تمامی اجازه حرکت‌های کشتی‌های تجاری و مسافری (pc ) در بندر بوموسی تحت سامانه جامع دریایی با رعایت کامل استاندارهای سازمان بنادر صادر می‌شود و از ابتدای سال جاری تاکنون، شاهد ثبت تعداد ۱۴۵ فقره سند اجازه حرکت بوده‌ایم.

عفیفی‌پور اضافه کرد: طی سال جاری، یک هزار و ۳۲۰ مورد تردد به بندر بوموسی در برج کنترل ثبت و تعداد ۱۰۰ مورد کنترل و بازرسی از شناورها انجام شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.