| کد خبر: 178796 |

طی ۸ماهه سال جاری محقق شد:

◄ رشد۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در مجتمع بندری امام

رشد۳ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی در مجتمع بندری امام صورت گرفت.

تین نیوز

تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی طی هشت‌ماهه سال جاری با سه‌درصد رشد، به ۱۷ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۵۸۸ تن رسید.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی بنادرودریانوردی خوزستان، مدیرکل بنادرودریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیرنفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی را برابر با ۲۸ میلیون و ۷۲۵ هزار و ۶۷۶ تن برشمرد و اظهار داشت: از این میزان، بیش از یازده میلیون و ۳۱۶ هزار تن را کالای نفتی تشکیل می‌دهد.

عادل دریس با اشاره به جایگاه برتر این بندر بزرگ تجاری در ترانزیت خروجی فرآورده‌های نفتی افزود: ترانزیت فرآورده‌های نفتی در بندر امام با هشت درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته به بیش از یک ۱ میلیون و ۸۱۶ هزار تن رسیده است.

مدیر کل بنادرودریانوردی خوزستان، انواع کالاهای اساسی، پودر مواد معدنی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، آهن‌آلات، سنگ‌آهن و کالاهای کانتینری از اهم کالاهایی برشمرد که طی بازه ی زمانی مذکور در بندر تخلیه‌شده است و از افزایش هفت‌درصدی میزان تخلیه کالاهای غیرنفتی به میزان ۱۰ میلیون و ۴۷۲ هزار تن خبر داد.

 مدیرکل منطقه ویژه اقتصادی بندر امام با اشاره به نقش برجسته‌ این مجتمع بندری در تخلیه کالاهای اساسی موردنیاز به لحاظ برخورداری از مزیت کوتاهی بعد مسافت با مراکز بزرگ جمعیتی و مصرفی در نیمه غربی کشور، افزود: طی این مدت میزان تخلیه انواع کالا های اساسی از جمله گندم، ذرت، کنجاله سویا، جو، شکر و روغن خوراکی در این مجتمع بزرگ بندری با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و توان نیروهای عملیاتی کارآمد با سرعت مطلوب صورت پذیرفته است.

 دریس با اشاره به مزیت های حمل‌ونقل ریلی در بنادر و تلاش های مدیران ریلی و بندری برای ارتقای سهم حمل‌ونقل ریلی در این زمینه، از رشدی سه‌درصدی میزان حمل ریلی طی مدت هشت‌ماهه سال جاری به میزان دو میلیون و ۱۸۳ هزار و ۹۳۴ تن خبر داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.