| کد خبر: 177528 |

عفیفی پور اعلام کرد:

◄ حجم عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی اعلام شد

حجم عملیات کانتینری در بندر شهید رجایی به مرز ۱,۲ میلیون TEU رسید.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان اعلام کرد: تعداد کانتینرهای جابه‌جا شده در بندر شهید رجایی به‌عنوان اصلی‌ترین بندر کانتینری ایران طی هفت ماه سال جاری به مرز یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار TEU رسید.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی هرمزگان، اله‌مراد عفیفی‌پور با تشریح عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی از ابتدای سال ۹۷ تا آغاز آبان ماه جاری، اظهار کرد: در این دوره زمانی هفت‌ماهه، درمجموع یک‌میلیون و ۱۸۸ هزار و ۱۰۸ TEU کانتینر (هر تی ای یو معادل یک کانتینر بیست فوت) در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از مجموع ۸۸۳ هزار و ۹۸۲ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، عملیات جابجایی ۲۲۰ هزار و ۵۲۳ TEU محموله ترانزیتی به انجام رسید.

عفیفی‌پور گفت: حجمی بالغ‌بر ۱۴۶ هزار و ۳۶۷ TEU از طریق اصلی‌ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

وی خاطرنشان کرد: طی دوره زمانی هفت‌ماهه، ۲۱۸ هزار و ۷۶۲ TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و ۲۵۸ هزار و ۱۴۵ TEU کانتینر وارداتی جابجا شد.

مدیرکل بنادرودریانوردی هرمزگان با اشاره به بهره‌مندی بندر شهید رجایی از پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری و برخورداری از تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری، گفت: بندر شهید رجایی هم‌اکنون با ظرفیت سالیانه حدود شش میلیون TEU به‌عنوان بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که جابجایی بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری در سطح کشور را بر عهده دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.