| کد خبر: 178245 |

سفیر هند در ایران تاکید کرد:

◄ تشریح تعهدات ۵۰۰ میلیون دلاری هندی‌ها

فعالیت‌های توسعه بندر چابهار از سوی هند انجام می‌شود.

تین نیوز

سفیر جمهوری هندوستان در ایران، تاکید کرد: کلیه فعالیت‌ها و سفارش‌های مربوط به سرمایه‌گذاری در بندر چابهار از سوی سازمان بنادرودریانوردی جمهوری اسلامی ایران و طرف هندی در حال انجام است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، سوراب کومار در مورد تعهد ۵۰۰ میلیون دلاری هندوستان برای توسعه چابهار و نیز سرمایه‌گذاری ۱,۵ میلیارد دلاری جهت ساخت مجموعه‌ای متشکل از جاده و راه‌آهن در منطقه چابهار، اظهار کرد: هند از این بندر برای صادرات ۱۱۰ هزارتن گندم به افغانستان استفاده کرده است و حدود ۴۵میلیون‌دلار تجهیزات را در این بندر نصب خواهد کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این خط اعتباری ۱۵۰ میلیون‌دلاری برای بندر چابهار اختصاص داده خواهد شد تا درمجموع به رقم ۵۰۰‌میلیون‌دلار در نظر گرفته‌شده برای توسعه چابهار، دست‌یابیم.

سفیر جمهوری هند در ایران تاکید کرد: همه فعالیت‌ها و سفارش‌ها از طریق سازمان بنادرودریانوردی جمهوری اسلامی ایران و نیز طرف هندی در حال انجام و مسائل مرتبط در حال پیگیری است.

کومار با اشاره به این‌که ماه گذشته جلسه مهمی در سطح معاونان وزرای ایران، هند و افغانستان به‌منظور پیگیری اجرای تعهدات مربوط به چابهار در زمینه ترانزیت و حمل‌ونقل برگزار شد، گفت: منتظر جلسه‌ای هستیم که قرار است در ماه دسامبر برای پیگیری مسائل مربوط به چابهار در ایران انجام شود.

سفیر جمهوری هندوستان در ایران هم‌چنین در مورد مکانسیم های طراحی‌شده به‌منظور تبادلات مالی دو کشور در چابهار از طریق روپیه و ریال و نیز برنامه‌های مدنظر به‌منظور پیمان پولی دوجانبه و حذف دلار از معاملات بین دو کشور، گفت: دفعه قبلی نیز که تحریم‌ها علیه ایران انجام شد، ما مکانیسم مالی مبتنی بر روپیه را برای ارتباطات تجاری با ایران داشتیم و اخیرا نیز قرارداد جدیدی را در این زمینه مدنظر قرار داده‌ایم که بتوانیم از روپیه برای تبادلات تجاری خود استفاده کنیم و امیدوار هستیم ایران به این مکانیسم مالی توجه ویژه‌ای داشته باشد و بتوان به تقویت روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور کمک کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.