| کد خبر: 170913 |

معاون بندری اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان خبر داد:

◄ ترانزیت اولین کشتی از هندوستان به افغانستان از طریق چابهار

اولین محموله حبوبات ترانزیتی از مبدا بندر «کاندلای هند» به مقصد افغانستان امروز توسط کشتی کانتینری وارد بندرچابهار شد.

تین نیوز

معاون بندری اداره‌کل بنادرودریانوردی سیستان‌وبلوچستان، گفت: اولین محموله حبوبات ترانزیتی از مبدا بندر «کاندلای هند» به مقصد افغانستان امروز توسط کشتی کانتینری وارد بندرچابهار شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از اداره‌کل بنادرودریانوردی سیستان‌وبلوچستان، حسین شهدادی معاون بندری و اقتصادی اداره‌کل سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: پس از ترانزیت موفقیت‌آمیز محموله گندم اهدایی کشور هندوستان به افغانستان در نیمه دوم سال گذشته و در ابتدای سال جاری اولین محموله حبوبات ترانزیتی از مبدا بندر کاندلای هند به مقصد افغانستان امروز توسط کشتی کانتینری نگار وارد بندرچابهار شد.

وی اضافه کرد: با سرمایه‌گذاری سازمان بنادرودریانوردی در ایجاد زیرساخت‌های بندری و تامین تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری، بستر مناسب ترانزیت از طریق بندرچابهار به مقصد افغانستان ایجادشده است که با جابه‌جایی موفقیت‌آمیز محموله‌های گندم ترانزیتی توجه تجار افغان به ترانزیت از مسیر چابهار معطوف شده است.

معاون بندری اداره‌کل بنادرودریانوردی سیستان‌وبلوچستان گفت: همه تلاش این اداره‌کل، تسهیل ترانزیت در راستای رقابت‌پذیری خدمات بندری و کاهش هزینه تمام‌شده کالای ترانزیتی از طریق بندرچابهار است که برای تحقق این موضوع تشریک‌مساعی همه دستگاه‌های مرتبط با موضوع ترانزیت ضروری ‌است.

وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، تلاش ‌می‌کنیم با کسب رضایت تجار افغانی، از همه ظرفیت‌های ترانزیتی برای ترانزیت کالا به افغانستان استفاده کنیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.