| کد خبر: 177276 |

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی:

◄ تشریح آخرین وضعیت پرونده تحقیقات سانحه کشتی «نازمهر»

نیروهای دریایی در کشتی‌ها در شرایط تحریم تعدیل نشده‌اند.

تین نیوز

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح آخرین وضعیت پرونده تحقیقات سانحه کشتی «ناز مهر»، در مورد وضعیت شغلی دریانوردان علی‌رغم وجود تحریم‌ها توضیح داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر مرزبان پاسخ به سؤالی در مورد مسائل مطرح‌شده درباره کشتی ناز مهر، تصریح کرد: درزمانی که آن سانحه ناگوار برای نفت‌کش سانچی رخ داد زمزمه‌هایی مبنی بر عمدی بودن این اتفاق مطرح شد اما بنده تاکید می‌کنم که مردم نباید به اخباری که موثق نیست توجه کنند و باید بدانیم که چنین اتفاق‌هایی در حوزه دریایی اجتناب‌ناپذیر است و براساس گزارش‌های بین‌المللی بالغ‌بر ۷۰ درصد سوانح دریایی به دلیل اشتباهات انسانی و سهل‌انگاری دریانوردان است.

وی افزود: در مورد کشتی ناز مهر نیز تیم تحقیقات سوانح دریایی بندر مربوطه در شمال و سازمان بنادر و دریانوردی فعال‌شده و در مرحله‌ بررسی این سانحه هستند و باید بدانیم که گزارش محرمانه‌ای در کار نیست و به‌محض مشخص شدن نتیجه همانند سانچی در این خصوص اطلاع‌رسانی می‌شود.

اواخر مهرماه سال جاری بود که خدمه کشتی ایرانی حامل گندم که از قزاقستان به سمت آذربایجان درحرکت بود، دچار مسمومیت شدند که با هماهنگی سفیر ایران در باکو و مسئولان بندر باکو، مسمومان به بیمارستان منتقل می‌شوند اما متاسفانه ٣ نفر از پرسنل فوت شدند.

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی هم‌چنین در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر وضعیت شغلی دریانوردان با اعمال تحریم‌ها که منجر به کاهش عملیات کشتی‌ها می‌شود و نیز مباحثی که در ارتباطات با تعدیل دریانوردان و نیز دریانوردان ایرانی که در کشتی‌های خارجی فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: همان‌گونه که تحریم اول را پشت سر گذاشتیم شاهد تعدیل نیرویی که به یک معضل و بحران تبدیل شود نبودیم و دلیل عمده آن این است که بیش از ۹۰ درصد دریانوردان ایرانی که در آب‌های بین‌المللی مشغول به فعالیت هستند روی دو ناوگان کشتی نفکتش و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و این دو شرکت شناخته‌شده با مدیریت خوب خود اجازه نداده‌اند تعدیل نیرویی صورت گیرد، چراکه با روش‌های مختلف صنعت حمل‌ونقل دریایی خود را زنده نگه داشتند.

عدم تعدیل نیروهای دریایی علی‌رغم کاهش عملیات کشتی‌ها

مرزبان، بیان کرد: در حال حاضر نیز شرایط به همین منوال است و حتی اگر شاهد کاهش عملیات کشتی‌ها باشیم تعدیل نیرو در راستای سیاست‌ها و راهبردهای این دو شرکت نبوده و قرار نیست نیروهای خود را بیکار کند و به هر نحوی هم که شده حقوق و مزایا پرداخت‌شده است.

وی هم‌چنین در مورد دریانوردان ایرانی در کشتی‌های خارجی فعالیت می‌کنند، یادآور شد: تاکنون موردی نداشته‌ایم که یک ایرانی در کشتی تحت پرچم کشور دیگری به دلیل ایرانی بودن اخراج شده باشد و دریانوردان ایرانی که روی کشتی‌های تحت پرچم و تحت مالکیت سایر کشورها فعالیت می‌کنند تعداد قابل‌توجهی نیستند و باید بدانیم درمجموع ۱۳۰ هزار دریانورد دارای مدرک داریم که بین ۹ تا ۱۰ هزار نفر آن‌ها در سطح افسری هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.