| کد خبر: 176686 |

◄ رشد ۲۱ درصدی صادرات غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان

ترانزیت خودرو در بنادر هزمرزگان ۳۹درصد افزایش یافت.

تین نیوز

مدیر اداره بنادرودریانوردی بندرلنگه از افزایش ۲۱ درصدی صادرات غیرنفتی، کاهش ۵۹ درصدی واردات به دلیل افزایش تولیدات داخلی و افزایش ۳۹ درصدی ترانزیت خودرو در بنادر غرب هرمزگان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی استان هرمزگان، قاسم عسکری‌نسب با ارائه گزارشی از عملکرد هفت‌ماهه بنادر غرب هرمزگان در سال ۹۷ اظهار کرد: در این دوره زمانی، درمجموع پنج‌میلیون و ۲۱۱هزار و ۹۲۴ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان تخلیه و بارگیری شد و از مجموع یک‌میلیون و ۱۴۵ هزار و ۷۰۴ تن کالای غیرنفتی در بنادر این منطقه، بندرلنگه با تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰۳ هزار تن، رشد ۹ درصدی داشته است.

وی افزود: از مجموع عملیات انجام‌شده در بنادر غرب هرمزگان، چهار میلیون و ۶۶ هزار و ۲۲۰ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص داشته است.

صادرات غیرنفتی ۲۱ درصد افزایش یافت

وی با اشاره به صادرات ۵۹۵ هزار و ۷۱۱ تن کالای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان افزود: این رقم در هم سنجی با سال گذشته، افزایش ۲۱ درصدی داشته است.

کاهش ۵۹ درصدی واردات به دلیل افزایش تولیدات داخلی

عسکری‌نسب تصریح کرد: طی هفت ماه نخست سال جاری، بیش از ۴۳ هزار تن کالای غیرنفتی وارد بنادر غرب هرمزگان شد که رقم آن در هم سنجی با سال گذشته به دلیل افزایش تولیدات داخلی، ۵۹ درصد کاهش داشته است.

این مقام مسئول افزود: حجم صادرات محصولات کشاورزی، دامی و احشام در بنادر غرب هرمزگان به رقم ۱۸۶ هزار و ۹۲۴ تن رسید که نشان از رشد ۲۱ درصدی در این زمینه است.

ترانزیت غیرنفتی ۶۵ درصد افزایش یافت

عسکری‌نسب اظهار کرد: طی دوره زمانی یادشده، حجم ترانزیت کالاهای غیرنفتی (که عمده آن محموله خودرو است) در بنادر غرب هرمزگان به ۱۶۲ هزار و ۲۶۹ تن رسید که نشانگر رشد ۶۵ درصدی در هم سنجی با سال گذشته است.

ترانزیت خودرو از ۷۹ هزار دستگاه گذشت

مدیر بنادرودریانوردی بندرلنگه با اشاره به ترانزیت ۷۹ هزار و ۲۸۰ دستگاه خودروی در این بندر، از رشد ۳۹ درصدی این بخش از فعالیت‌های بندری طی هفت ماه نخست سال جاری خبر داد.

رشد ۲۸ درصدی عملیات کانتینری

این مقام مسئول هم‌چنین از رشد ۲۸ درصدی عملیات جابه‌جایی کالاهای کانتینری در بنادر غرب هرمزگان خبر داد و گفت: طی این مدت، تخلیه و بارگیری دو هزار و ۷۳۵ TEU کانتینر پر در این بندر به ثبت رسید.

وی تعداد شناورهای ورودی به بنادر غرب هرمزگان را هفت هزار و ۳۳ فروند اعلام کرد و افزود: از این میزان، ۴۴۲ فروند شناور بالای هزار تن و شش هزار و ۵۹۱ فروند زیر هزار تن ظرفیت بارگیری داشته‌اند.

افزایش ۱۹ درصدی مسافران دریایی در مسیرهای داخلی

عسکری‌نسب با اشاره به افزایش ۱۹ درصدی تعداد مسافران دریایی داخلی در بنادر غرب استان هرمزگان گفت: از آغاز امسال تا ابتدای آبان ماه جاری، بیش از ۳۱۵ هزار و ۱۹۸ هزار مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک به مقصد جزایر خلیج‌فارس همچون کیش و ابوموسی جابجا شدند.

۱۷ هزار نفر در مسیرهای بین‌المللی ترابری شد

وی با اشاره به روند مثبت عملیات ترابری مسافران دریایی گفت: طی هفت ماه اخیر، بیش از ۳۱۵ هزار و ۱۹۸ مسافر و گردشگر از بنادر لنگه، آفتاب و چارک در غرب استان هرمزگان به مقصد جزیره کیش، ابوموسی و غیره جابه‌جا شدند که در هم سنجی با مدت مشابه سال گذشته، ۱۹ درصد افزایش داشته است.

این مقام مسئول بیان کرد: سهم بندرلنگه از این حجم جابه‌جایی، بیش از ۲۰ هزار نفر بوده که رشد ۳۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

عسکری‌نسب خاطرنشان کرد: پایانه مسافری دریایی بندرلنگه با جابه‌جایی ۱۷ هزار و ۱۰۵ نفر مسافر در مسیرهای بین‌المللی، موفق به ثبت رشد ۸ درصدی در این رابطه شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.