| کد خبر: 172097 |

◄ خارج‌سازی شناور مغروقه نوید انجام شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از خارج‌سازی مغروقه نوید در لنگرگاه بیرونی بندر بوشهر خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی بوشهر، گفت: شناورهای مغروق به دلیل پتانسیل ایجاد معضلات مختلف دریانوردی و محیط زیستی، همواره از نگرانی های مدیریتی و اولویت های اجرایی اداره کل بنادرودریانوردی استان بوشهر به شمار آمده است.

به گزارش تین نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادرودریانوردی بوشهر، سیاوش ارجمندزاده بیان کرد: ازجمله پیامدهای ناشی از این شناورها می توان به ورود آلاینده ها به بخش ساحلی و دریا، مسدود شدن خطوط کشتیرانی، افزایش بیش ازحد مجاز فلزات سنگین و به خطر انداختن اکوسیستم طبیعی دریا اشاره کرد که در صورت ورود به زنجیره غذایی مخاطرات انسانی و اجتماعی برای ساکنین شهر بوشهر به دنبال خواهد داشت ازاین رو به منظور پیشگیری از بروز مشکلات و حوادث احتمالی در عملیات دریایی و حفظ ایمنی دریانوردی و همچنین صیانت از محیط زیست دریایی خلیج فارس و مدیریت اثربخش این معضلات، این اداره کل خارج سازی مغروقه ها را در دستور کار خود قرار داده است.

ارجمندزاده افزود: مغروقه کانتینر بر نوید ازجمله شناورهایی است که در لنگرگاه بیرونی بندربوشهر غرق شده و به دلیل موقعیت غرق کشتی در سالیان گذشته از نقاط پر ریسک در عملیات دریایی به شمار می آمد که در شرایط بحرانی امکان بروز سوانح دریایی را نیز در پی داشت. به همین دلیل این اداره کل به توجه به اهداف، در سال ۱۳۹۶ اقدام به خارج سازی مغروقه مذکور کردند.

وی اضافه کرد: با تایید طرح اولیه خارج سازی مغروقه توسط ناظرین این اداره کل، ابتدا مغروقه نوید مورد بازدید اولیه زیرآبی، شناسایی مخازن و وضعیت بدنه قرار گرفت. سپس بعد از هوابند کردن مخازن، مغروقه به صورت وارونه شناور شد و با لنگر مغروقه مهار شد. درنهایت مغروقه در مورخ ۹۷/۴/۱۳ با تلاش پیوسته تیم نظارت و گروه پیمانکار و مشاور با روش تزریق آب و تخلیه هوا به مخازن بالا و پایین شناور شد و در حال حاضر به منظور اسکراپ به کشتی سازی در بندر بوشهر انتقال یافته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.