| کد خبر: 168896 |

◄ پرداخت حقوق دریانوردان اسیر در چنگ دزدان دریایی

مدیر کل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردن از مقرر شدن پرداخت حقوق دریانوردانی که به اسارت گرفته می‌شوند تا زمان آزادی و بازگشت آن‌ها خبر داد.

تین نیوز

مدیر کل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی از مقرر شدن پرداخت حقوق دریانوردانی که به اسارت گرفته می‌شوند تا زمان آزادی و بازگشت آن‌ها خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی‌اکبر مرزبان گفت: تیم ممیزی سازمان بنادر در سال جاری به بنادر شمالی و جنوبی کشور مراجعه خواهد کرد تا امکانات و کمبودهای دریانوردان شناسایی شوند.

او در ادامه گفت: سازمان بنادر و دریانوردی در راستای اجرای کنوانسیون کار دریایی (MLC) و تحقق شعار سلامت دریانوردان تیم ممیزی تشکیل داده است.

این مقام مسئول گفت: تا پیش‌ از این در کنوانسیون کار دریایی خلاء خاصی در مورد دریانوردانی که به اسارت دزدان دریایی درمی‌آمدند وجود داشت؛ گاهاً این دریانوردان تا مدت سه سال هم به اسارت درآمده و در بدترین وضعیت ممکن قرار داشتند.

مرزبان تاکید کرد: با پیگیری گروه دریانوردان سازمان بین‌المللی کار و حمایت مراجع حاکمیتی دریایی دولت‌ها، قرار بر این شد که حقوق دریانوردانی که به اسارت گرفته می‌شوند تا زمان آزادی و بازگشت به میهن کماکان پرداخت شود و مالکان نسبت به انجام این مساله مکلف باشند.

 مرزبان در ادامه گفت: هرچند پرداخت این حقوق بر عهده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است اما سازمان بنادر و دریانوردی فراتر از وظایف قانونی خود و آیین‌نامه تفکیک وظایف، عمل کرده و از هر اهرمی جهت بهبود وضعیت دریانوردان بهره برده است.

او درباره دریانوردان ایرانی نیز که در سایر کشورها مشغول به فعالیت‌ هستند گفت: سازمان بنادر و دریانوردی از مجاری دیپلماتیک و برقراری تماس مستقیم با مراکز کنترل و بازرسی کشتی‌ها‌ سعی می‌کند مسائل و مشکلات به وجود آمده در ارتباط با دریانوردان را حل کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.