| کد خبر: 168711 |

مدیر سازمان هیدروگرافی:

◄ ایمنی دریانوردی اولویت سازمان IHO

با اتکا و اطمینان به هیدروگرافی می‌توان به ایمنی رسید و اهمیت هیدروگرافی بر افزایش ایمنی و گردشگری دریانوردی ایمن متمرکز شده است.

تین نیوز

هیدروگرافی ستون فقرات علوم دریایی است که اطلاعات اساسی در اختیارمجموعه‌های دریایی قرار می‌دهد و هیچ بندری بدون برنامه‌های هیدروگرافی کار نمی‌کند و از هیچ بندری نمی‌توان محافظت کرد و مرزهای دریایی تهدید می‌شوند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز مراسم گرامیداشت روز جهانی هیدروگرافی با حضور محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و تنی چند از مقامات سازمان بین‌المللی هیدروگرافی و پریمار نروژ، اعضا کمیته ملی هیدروگرافی، از صبح امروز در هتل هما در حال برگزاری است.

دریادار مصطفی ایپتیس مدیر سازمان بین‌المللی هیدروگرافی در این مراسم در خصوص اهمیت روز جهانی  هیدروگرافی گفت: هیدروگرافی ستون فقرات علوم دریایی است که اطلاعات اساسی در اختیارمجموعه‌های دریایی قرار می‌دهد و هیچ بندری بدون برنامه‌های هیدروگرافی کار نمی‌کند و از هیچ بندری نمی‌توان محافظت کرد و مرزهای دریایی تهدید می‌شوند.

وی ادامه داد: با اتکا و اطمینان به هیدروگرافی می‌توان به ایمنی رسید و اهمیت هیدروگرافی بر افزایش ایمنی و گردشگری دریانوردی ایمن متمرکز شده است.

مدیر سازمان بین‌المللی هیدروگرافی با توضیح اینکه اقتصاد دریا محور بر مبنای هیدروگرافی است ادامه داد: این سازمان تلاش دارد تا کشورهای بیشتری را به عضویت درآورد. ارتقای  آگاهی افزایش پوشش شبکه بنادر کشور و ارتقای ایمنی دریانورودی مهمترین رسالت ما است.

ایپتیس با بیان اینکه ما در تلاش هستیم تا با افزایش داده‌های دریایی هیچ کشوری نقطه کور دریایی نداشته باشد گفت: تاکید دارم که اهداف این سازمان همه به ارتقای ایمنی دریانوردی ختم می شود و ما می‌خواهیم با تولید نقشه های دریایی توسعه زیست محیطی را در دستور کار قرار دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.