| کد خبر: 157913 |

◄ 40 میلیون تن از ظرفیت بنادر خالی است

محمدعلی حسن‌زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی توسعه بنادر را موجب ایجاد اشتغال دانست و گفت: ارتقاء همه‌جانبه بنادر بر سایر بخش‌های حمل‌ونقل هم شرایط بهتری نسبت به کشورهای دیگر منطقه ایجاد خواهد کرد.

تین نیوز

محمدعلی حسن‌زاده معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی توسعه بنادر را موجب ایجاد اشتغال  دانست و گفت: ارتقای همه‌جانبه بنادر بر سایر بخش‌های حمل‌ونقل هم شرایط بهتری نسبت به کشورهای دیگر منطقه ایجاد  خواهد کرد.

عضو هیأت‌عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، در خصوص اهمیت امضای ۱۳ تفاهم‌نامه همکاری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: اساساً توسعه دریا‌محور نقش مهمی در اشتغال‌آفرینی ایفا می‌کند و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سازمان با شرکت‌های خصوصی می‌تواند در راستای استفاده از ظرفیت‌ها و ویژگی‌های بنادر کشور و ارتقای موقعیت این بنادر نقش مهمی ایفا کند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: همکاری سازمان بنادر و دریانوردی با شرکت‌های بخش خصوصی در زمینه‌های مختلفی همچون ساماندهی حاشیه شهرها، موضوعات مرتبط با فرودگاه‌ها، بازرگانی و گردشگری، می‌تواند منجر به کارآفرینی، ایجاد فرصت‌های اشتغال و بهره‌مندی از مزیت‌های مختلف برای کشور باشد. همچنین ارتقای بنادر کشور همراه با توسعه همه‌جانبه در سایر شقوق حمل‌ونقل و شهرسازی می‌تواند فرصت مناسبی برای ایران در مقایسه با کشورهای هم‌جوار ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در ادامه محمدعلی حسن‌زاده اظهار امیدواری کرد تا سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه‌های کانتینری و مواد معدنی و به‌ویژه بخش گردشگری دریایی شاهد رونق بیشتری نسبت به گذشته باشد.

او در بیان ظرفیت‌های بنادر کشور و میزان استفاده از آن‌ها نیز به ارائه نکاتی پرداخت و گفت: هم‌اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور در حدود ۲۰۰ میلیون تن است که نزدیک به ۱۶۰ میلیون تن از این ظرفیت در حال بهره‌برداری است.

حسن‌زاده در پایان تصریح کرد: امید داریم تا با انعقاد ۱۳ تفاهم‌نامه همکاری ضمن افزایش ظرفیت بنادر کشور شاهد ارائه مناسب‌تر خدمات ترانزیتی و ترانشیپی باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.