| کد خبر: 157247 |

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادرو دریانوردی:

طرح تدقیق مدیریت یکپارچه ساحلی مبنای توسعه دریامحور است

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادرو دریانوردی در خصوص طرح تدقیق مدیریت یکپارچه ساحلی (ICZM) گفت: این طرح مبنای توسعه دریامحور در کشور است.

تین نیوز

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادرو دریانوردی در خصوص طرح تدقیق مدیریت یکپارچه ساحلی (ICZM) گفت: این طرح مبنای توسعه دریامحور در کشور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا اله یار؛ معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در یازدهمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان اظهار داشت: ایران به عنوان یک کشور دریایی از نعمت پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر نوار ساحلی در شمال و جنوب کشور برخوردار است.

وی افزود: با بهره گیری و استفاده بهینه از این ظرفیت و نعمت خدادادی، می توان بسیاری از مشکلات کشور در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و امنیتی را مرتفع کرد و در پی آن از اتکای درآمد کشور به نفت کاسته خواهد شد.

شناسایی دقیق پدیده های دریایی گام نخست توسعه دریامحور

به گفته اله یار، گام نخست استفاده از این ظرفیت ها و توسعه دریامحور مناطق ساحلی کشور، شناسایی دقیق پدیده های دریایی و جمع آوری اطلاعات پایه در قالب طرح آمایش دریایی است که توسط سازمان بنادر در دست مطالعه است.

عضو هیات عامل و معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: بر این اساس مطالعات پایه دریایی شمال و جنوب کشور توسط سازمان بنادر و دریانوردی انجام شد و طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی(ICZM) با همکاری ۱۸ دستگاه اجرایی تدوین و به تصویب شورای عالی شهرسازی کشور رسید و کارویژه مرز شورای امنیت ملی کشور نیز در جریان این مطالعات قرار دارد.

اله یار بیان کرد: از این پس، سازمان بنادر و دریانوردی قصد دارد این طرح را در سطح استان ها و شهرستان های ساحلی تدوین و اجرایی کند که استان هرمزگان نخستین استانی در کشور محسوب می شود که نتایج مطالعات ICZM در آن به صورت عملیاتی با همکاری مدیریت عالی استان، فرمانداران و مدیران دستگاه های اجرایی پیاده سازی می شود.

 وی با بیان اینکه هرمزگان به دلیل بهره مندی از ۴۰ درصد سواحل کشور، دارای طولانی ترین نوار ساحلی در کشور است، گفت: از سوی دیگر با توجه به اینکه اطلاعات پایه دریایی این استان نیز موجود بود، هرمزگان به عنوان پایلوت طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی انتخاب و به عنوان نخستین استان مطالعات آن صورت گرفت و نتایج این مطالعات در این نشست ارائه شد.

شفافیت مسئولیت تمام دستگاه ها؛ با اجرای طرح مدیریت یکپارچه ساحلی

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: طرح تدقیق مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی مبنای توسعه دریامحور در کشور خواهد بود و جهت رشد و توسعه مناطق ساحلی، ابعاد مختلف در آن بررسی شده است.

وی بیان داشت: در این طرح مطالعات یکپارچه ای در هرمزگان صورت گرفته که مسئولیت تمامی دستگاه های اجرایی را به صورت کاملا شفاف مشخص کرده تا از ظرفیت های ساحل و دریا به شکل مناسبی استفاده شود.

الهیار خاطرنشان کرد: بر پایه مطالعات صورت گرفته در ICZM، به همت سازمان بنادر اجرای طرح کاداستر ساحلی با همکاری نهادهای متولی در دستور کار قرار دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.