| کد خبر: 143965 |

استاندار هرمزگان تأکید کرد؛

سهم 39درصدی هرمزگان از 5800 کیلومتر نوار ساحلی کشور

رییس کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان با اشاره به سهم 39درصدی این استان از کل پنج هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی کشور گفت: دریا و ساحل متعلق به همه مردم است و باید سازه های بدون مجوز در ساحل و حریم دریا تعیین تکلیف شوند.

تین نیوز

رییس کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان با اشاره به سهم 39درصدی این استان از کل پنج هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی کشور گفت: دریا و ساحل متعلق به همه مردم است و باید سازه های بدون مجوز در ساحل و حریم دریا تعیین تکلیف شوند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در دهمین نشست کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان که در سالن جلسات استانداری هرمزگان برگزار شد، "جاسم جادری" استاندار هرمزگان و رییس کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان اظهار داشت: در کل کشور، پنج هزار و 800 کیلومتر نوار ساحلی وجود دارد که چهارهزار و 900 کیلومتر در چهار استان جنوبی و 890 کیلومتر در سه استان شمالی واقع شده است.

وی با اعلام اینکه هرمزگان با سهم 38.7 درصدی بیشترین نوار ساحلی کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: از مجموع دو هزار و 238 کیلومتر نوار ساحلی استان، یکهزار و 580 کیلومتر در سرزمین اصلی و 658 کیلومتر نیز در جزایر واقع شده است.

متولی حریم 60 متری؛ اداره شهرسازی در داخل شهر، منابع طبیعی خارج از شهر

استاندار هرمزگان با بیان اینکه تمامی سواحل متعلق به مردم است، خاطرنشان کرد: حریم 60 متری دریا از آخرین نقطه حداکثری مد به سمت خشکی را شامل می شود که متولی آن در محدوده شهرها مسکن و شهرسازی و آب منطقه ای و در محدوده خارج از شهرها، اداره منابع طبیعی است.

بنادر و دریانوردی؛ متولی ساخت و سازهای داخل دریا

جادری در ادامه اظهاراتش اداره بنادر و دریانوردی را نیز متولی ساخت و سازهایی دانست که از مرز دریا به داخل آب ساخته می شوند و در ادامه تصریح کرد: دولت مالک و مسؤول صیانت از نوار ساحلی است و مسؤولیت اعمال حاکمیت در حریم 60 متری دریا را بر عهده دارد.

رییس کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان هرمزگان اظهار داشت: تعداد 246 سازه دریایی در این استان وجود دارد که تعدادی از آنها فاقد مجوزهای لازم از مراجع ذیربط هستند و ضرورت دارد که برابر مقررات مربوطه نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام نمایند.

مهلت دوماهه برای ثبت درخواست مجوز

وی بر لزوم ساماندهی سازه های ساحلی و دریایی به ویژه در بخش دولتی و مناطق آزاد تأکید کرد و گفت: تمامی دستگاه هایی که ساخت و سازهای فاقد مجوز دارند، موظف هستند طی مهلت مدت دوماه آینده به سامانه صدور مجوز برای سازه های دریایی سازمان بنادر به آدرس SM.PMO.IR مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات مورد نیاز و تقاضای صدور مجوزهای مربوطه اقدام نمایند.

جادری خواستار رسیدگی خارج از نوبت به پرونده ها و درخواست های اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در خصوص سازه های فاقد مجوز توسط دادستانی بندرعباس شد.

شناسایی246 سازه دریایی و ساحلی در استان

در ادامه، " اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و دبیر کمیته ساماندهی و مدیریت سواحل استان به تبیین قوانین مربوط به حوزه سواحل پرداخت و طی اظهاراتی هدف از شناسنامه دار کردن 246 سازه دریایی موجود در استان را رعایت ضوابط و استانداردهای ایمنی و همچنین صیانت از محیط زیست دریایی اعلام کرد.

وی بر لزوم هماهنگی و همکاری تمامی ادارات، ارگانها و نهادها در راستای اجرای هرچه سریعتر و جامع تر قوانین مرتبط با حوزه دریا و سواحل تأکید کرد.

شایان ذکر است، در پایان این نشست، اعضای کمیته به بیان دیدگاه های خود در خصوص موضوعات محوری و دستور کار جلسه پرداختند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.