| کد خبر: 166499 |

پورتقی خبرداد:

◄ پیشرفت 75 درصدی رویه‌سازی بتنی آزادراه اصفهان-شیراز

آزادراه اصفهان- شیراز به طول 220 کیلومتر با برآورد 2 هزارمیلیاردی درحال ساخت است و اکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تین نیوز

مشاور و طراح ساخت آزادراه اصفهان – شیراز عنوان کرد که به تفاهم وزارت کار و وزارت راه و شهرسازی نیازمندیم که بتوانیم نیروهای ماهر  و آموزش دیده بیشتری برای اشتغال در سطح راه‌های کشور داشته باشیم.

محمدقاسم پورتقی مشاور و طراح ساخت آزادراه اصفهان – شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز به تشریح آخرین وضعیت ساخت این آزادراه پرداخت و گفت: آزادراه اصفهان- شیراز  به طول 220 کیلومتر با برآورد 2 هزارمیلیاردی درحال ساخت است و  اکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه اولین رویه‌سازی بتی در سطح آزادراه‌های کشور در این مسیر به کار گرفته شد، گفت: در ابتدا برای رویه‌سازی بتنی در این مسیر مجبور به‌کارگیری کارگران ترک بودیم چراکه بیش از 400 کیلومتر از راه‌های ترکیه رویه بتنی دارد و این کشور در استفاده از این فن باتجربه است.

پور تقی ادامه داد: برای شروع کار از تجربه کارگران ماهر ترکیه‌ای استفاده کردیم و اکنون توانستیم به سطحی برسیم که بدون حضور کارگران ترکیه‌ای در امر رویه‌سازی به خودکفایی برسیم و کارگران ایرانی پای کار بایستند.

به گفته‌  پورتقی اکنون به‌جز مسیر اصفهان-شیراز در آزادراه تهران-شمال هم در حال استفاده و ساخت رویه‌های بتنی هستیم.

وی با اشاره به‌ضرورت آموزش و تربیت کارگران ماهر در کشور، گفت: رویه‌های بتنی در سطح راه‌های کشور فنی جدید و نو است که باید برای آن نیروهای اختصاصی را آموزش داد و به همین دلیل به تفاهم وزارت کار و وزارت راه و شهرسازی نیازمندیم که بتوانیم نیروهای ماهر  و آموزش دیده بیشتری برای اشتغال در سطح راه‌های کشور داشته باشیم.

به گزارش تین نیوز این آزادراه بین دو شهر تاریخی و توریستی اصفهان و شیراز در دو باند مجزا با احداث تونل و پل‌های بزرگ اجرا می‌شود ؛ چشم‌اندازهای کم‌نظیر منابع طبیعی و آثار باستانی ازجمله بهشت گمشده ، کاروانسرا و قلعه تاریخی ایزدخواست،تنگه براق و اولین سد قوسی جهان جذابیت خاصی به آن داده است در این راستا با افزایش ایمنی سفر و کاهش مدت سفر به میزان 5/1 ساعت ، کاهش قابل‌توجه مصرف سوخت و سوانح رانندگی و افزایش سرعت از مهم‌ترین دلایل احداث این آزادراه هست.

عمر طولانی‌تر روسازی بتنی، حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی به‌علاوه هزینه‌های نگهداری کمتر در دوره بهره‌برداری از دیگر مزایای بهره‌مندی از این شیوه روسازی است..

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.