پورتقی خبرداد:
◄ پیشرفت 75 درصدی رویهسازی بتنی آزادراه اصفهان-شیراز
آزادراه اصفهان- شیراز به طول 220 کیلومتر با برآورد 2 هزارمیلیاردی درحال ساخت است و اکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مشاور و طراح ساخت آزادراه اصفهان – شیراز عنوان کرد که به تفاهم وزارت کار و وزارت راه و شهرسازی نیازمندیم که بتوانیم نیروهای ماهر و آموزش دیده بیشتری برای اشتغال در سطح راههای کشور داشته باشیم.
محمدقاسم پورتقی مشاور و طراح ساخت آزادراه اصفهان – شیراز در گفتوگو با خبرنگار تین نیوز به تشریح آخرین وضعیت ساخت این آزادراه پرداخت و گفت: آزادراه اصفهان- شیراز به طول 220 کیلومتر با برآورد 2 هزارمیلیاردی درحال ساخت است و اکنون 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی با اشاره به اینکه اولین رویهسازی بتی در سطح آزادراههای کشور در این مسیر به کار گرفته شد، گفت: در ابتدا برای رویهسازی بتنی در این مسیر مجبور بهکارگیری کارگران ترک بودیم چراکه بیش از 400 کیلومتر از راههای ترکیه رویه بتنی دارد و این کشور در استفاده از این فن باتجربه است.
پور تقی ادامه داد: برای شروع کار از تجربه کارگران ماهر ترکیهای استفاده کردیم و اکنون توانستیم به سطحی برسیم که بدون حضور کارگران ترکیهای در امر رویهسازی به خودکفایی برسیم و کارگران ایرانی پای کار بایستند.
به گفته پورتقی اکنون بهجز مسیر اصفهان-شیراز در آزادراه تهران-شمال هم در حال استفاده و ساخت رویههای بتنی هستیم.
وی با اشاره بهضرورت آموزش و تربیت کارگران ماهر در کشور، گفت: رویههای بتنی در سطح راههای کشور فنی جدید و نو است که باید برای آن نیروهای اختصاصی را آموزش داد و به همین دلیل به تفاهم وزارت کار و وزارت راه و شهرسازی نیازمندیم که بتوانیم نیروهای ماهر و آموزش دیده بیشتری برای اشتغال در سطح راههای کشور داشته باشیم.
به گزارش تین نیوز این آزادراه بین دو شهر تاریخی و توریستی اصفهان و شیراز در دو باند مجزا با احداث تونل و پلهای بزرگ اجرا میشود ؛ چشماندازهای کمنظیر منابع طبیعی و آثار باستانی ازجمله بهشت گمشده ، کاروانسرا و قلعه تاریخی ایزدخواست،تنگه براق و اولین سد قوسی جهان جذابیت خاصی به آن داده است در این راستا با افزایش ایمنی سفر و کاهش مدت سفر به میزان 5/1 ساعت ، کاهش قابلتوجه مصرف سوخت و سوانح رانندگی و افزایش سرعت از مهمترین دلایل احداث این آزادراه هست.
عمر طولانیتر روسازی بتنی، حفظ محیطزیست و کاهش آلودگی بهعلاوه هزینههای نگهداری کمتر در دوره بهرهبرداری از دیگر مزایای بهرهمندی از این شیوه روسازی است..
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.