| کد خبر: 211302 |

۵۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ابتدای محورها رخ می‌دهد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: آمار تصادفات فوتی جاده‌ای استان در ۹ ماهه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش داشته است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: آمار تصادفات فوتی جاده‌ای استان در ۹ ماهه سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عبدالحسین علی‌اکبری ضمن ارائه گزارشی تحلیلی-آماری در خصوص تصادفات به وقوع پیوسته در جاده‌های مواصلاتی استان زنجان درمحورهای برون‌شهری و روستایی، طی ۹ ماه سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷، گفت: با توجه به اینکه آمار تردد استان در این بازه زمانی افزایش داشته است شاهد کاهش ۵ درصدی تلفات تصادفات جاده‌ای هستیم.

وی افزود: آمار تصادفات محور آزادراه‌های زنجان – قزوین، زنجان-تبریز وزنجان-بیجاربالاترازدیگرمحورهاست و افزایش ۲۰ درصدی تصادفات محور اتوبان زنجان –تبریز علی‌رغم افزایش جزئی در تردد این محور قابل‌تأمل است.

علی‌اکبری با اشاره به اینکه حدود نیمی از تصادفات جاده‌ای استان در ۳۰ کیلومتری ابتدای محورها رخ‌داده است، بیان داشت: در ۹۵ درصد تصادفات عامل انسانی به‌طور اختصاصی یا مشترک با دیگر عوامل دخیل بوده است عامل راه در ۱۸ درصد تصادفات (به‌صورت اختصاصی و مشترک) و عامل وسیله در ۲/۳ درصد تصادفات مؤثر بوده است. تصادفات ناشی از عجله و شتاب بی‌مورد راننده و خستگی و خواب‌آلودگی همواره مهم‌ترین عوامل انسانی مؤثر در تصادف هستند ودرسهم بندی علل تامه مؤثر در وقوع تصادفات جاده‌ای استان عدم توجه به جلو و عدم توانائی در کنترل وسیله بیشترین سهم را دارند

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در بیش از ۶۳ درصد تصادفات جاده‌ای استان سواری‌ها به عنوان وسیله نقلیه مقصر بوده‌اند که وزارت راه و شهرسازی نقش زیادی در فرآیند صدور گواهینامه رانندگی، شماره گذاری آموزش و کنترل تردد نداشته است و سهم تقصیر ناوگان عمومی باری و مسافری در تصادفات کمتر از ۱۵ درصد است.

به گفته این مقام مسئول، سهم خودروهای پلاک استان زنجان در تصادفات ۴۰ درصد و ۶۰ درصد مربوط به سایر استان‌ها می‌باشد و - بالاترین میزان تصادفات در محورها بر اساس نوع وسیله مقصر، سواری در آزادراه زنجان –قزوین، ناوگان عمومی در آزادراه زنجان –قزوین و زنجان –تبریز، وانت باردرترانزیت زنجان –خرمدره، موتورسیکلت در ترانزیت زنجان –خرمدره و سایر محورهای فرعی استان است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.