| کد خبر: 168570 |

◄ ثبت تعداد تردد وسیله نقلیه در محورهای زنجان

بیش از ۱۲ میلیون تردد وسیله نقلیه در محورهای مواصلاتی استان زنجان ثبت شد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری استان زنجان گفت: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۶۸ دستگاه تردد شمار برخط در محورهای بین‌شهری استان، در خردادماه امسال  ۱۲ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۱۵۵ تردد وسیله نقلیه در ۳۷ مقطع از محورهای مواصلاتی دارای تردد شمار برخط فعال استان زنجان ثبت‌شده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، ایرج دست‌نشان افزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود ۵۶۸ میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه ۱۴ کشور را دارد. بیشترین تردد در آزادراه قزوین – زنجان با ۵۸۱ هزار و ۴۵۳ تردد و محور ابهر-خرمدره با ۵۹۳ هزار و ۱۵۹ تردد و کم‌ترین تردد در محور ماهنشان-نیک‌پی با ۸.۷۵۰ جابه‌جایی صورت گرفته است.

به گفته وی ۲۳درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است. درحالی‌که میانگین کشوری ۱۴درصد بود و استان زنجان در رتبه پنجم کشور از نظر درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد. میانگین کارکرد دستگاه‌های تردد شمار در این مدت ۹۷ درصد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان تصریح کرد: میانگین نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای استان در این مدت، ۲۴۰ وسیله نقلیه در هر ساعت بوده است. میانگین کشوری این نرخ در این مدت ۳۵۴ وسیله نقلیه است.

وی گفت: استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه ۱۸ را در کشور داراست و بیشترین نرخ جریان تردد در آزادراه قزوین- زنجان (خرمدره-صائین قلعه) با ۷۸۴ تردد در ساعت و کمترین نرخ تردد در محور گرماب –زرینه‌رود با ۲۳ تردد در ساعت صورت گرفته است.

این مقام مسئول افزود: نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در کل محورهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت ۵۴ وسیله نقلیه سنگین در ساعت بوده است. درحالی‌که میانگین کشوری این نرخ ۴۸ وسیله نقلیه سنگین بوده و استان زنجان رتبه ۱۰ را در کشور داراست.

دست‌نشان تأکید کرد: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه‌های استان زنجان که شامل مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می‌شود جمعاً ۶.۸۷۰.۹۳۹ تردد است که حدود ۵۶درصد از کل تردد در محورهای استان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.