| کد خبر: 168155 |

◄ اعطای وام ۸۰ درصدی جهت نوسازی ناوگان باری

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان از اعطای وام ۸۰ درصدی قیمت خودرو به رانندگان جهت نوسازی ناوگان باری استان خبر داد.

تین نیوز

ایرج دست‌نشان گفت: با توجه به ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و اهمیت نوسازی ناوگان فرسوده کامیون‌ها و کشنده‌ها با سن بالاتر از ۳۵ سال نرخ نوسازی ناوگان با اعطای تسهیلاتی برابر ۸۰ درصد از قیمت خودرو اجرا می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، او افزود: در این طرح کلیه اقدامات نوسازی ازجمله اسقاط خودروی فرسوده، تولید خودرو، تأمین منابع مالی به‌منظور اعطای تسهیلات به متقاضیان شرکت در طرح و تحویل خودرو بر عهده سرمایه‌گذار (شرکت تولیدکننده خودرو) است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان، تأکید کرد: ناوگان فرسوده‌ای که دارای کارت هوشمند از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوده و به استناد اطلاعات بارنامه‌های صادره در بانک‌های اطلاعاتی سازمان، کالا جابجا کرده و حداقل یک سال قبل از نوسازی در شبکه حمل‌ونقل عمومی کالا فعالیت داشته است، مشمول طرح است.

وی بابیان اینکه میزان ۸۵ درصد صرفه‌جویی سوخت سه ماه حدفاصل اسقاط ناوگان فرسوده و ابطال کارت سوخت تا جایگزینی ناوگان نو به‌عنوان پیش‌پرداخت به متقاضیان پرداخت می‌شود، گفت: سقف پرداخت مبلغ صرفه‌جویی معادل قیمت خودرو است که حداکثر طی هفت سال براساس پیمایش از سوی شرکت ملی نفت ایران پرداخت خواهد شد.

دست‌نشان، عنوان کرد: تسهیلات اعطاشده به متقاضیان توسط کارخانجات سازنده خودرو (سرمایه‌گذار) معادل ۸۰ درصد قیمت خودرو تا سقف ۲ میلیارد و دویست میلیون ریال برای کامیون‌های بالای ۲۶ تن و تا سقف ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال برای کامیون‌های ۱۹ تا ۲۶ تن و تا سقف ۲ میلیارد ریال برای کامیون‌های ۱۰ تا ۱۸ تن با نرخ سود (در حال حاضر) ۹ درصد به متقاضیان شرکت در طرح تسهیلات پرداخت می‌شود و تاکنون ۹۹ دستگاه از ناوگان باری استان زنجان جهت نوسازی ثبت‌نام کرده و ۵۴ نفر از متقاضیان خودرو را دریافت کرده‌اند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.