| کد خبر: 153234 |

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان زنجان خبرداد:

آمادگی ۳۸۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی برای مراسم اربعین

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان زنجان گفت: ۳۸۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی زائران اربعین آماده شده است.

تین نیوز

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان زنجان گفت: ۳۸۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی برای جابجایی زائران اربعین آماده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج دست نشان صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۶۰ دستگاه اتوبوس و ۱۲۰ دستگاه مینی بوس برای تردد زائران اربعین در نظر گرفته شده است، افزود: تاکنون  بیش از ۲ هزار زائر با ۱۰۰ اتوبوس به مرزهای ایران و عراق منتقل شده اند.

مدیر کل حمل و نقل و راهداری استان زنجان با بیان اینکه  پیش بینی می شود امسال ۱۳ هزار زائر از طریق ناوگان حمل ونقل جابجا شوند، گفت: سال گذشته بیش از ۱۱ هزار زائرحسینی از طریق ناوگان حمل و نقل جابجا شدند.

دست نشان اظهار کرد: از حداکثر امکانات ناوگان اتوبوسی استان برای ‌انتقال زائران اربعین استفاده می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: طبق مصوبه ابلاغی ستاد اربعین به همه استان‌ها، زائران در زمان برگشت باید از مرزهای زمان رفت خود به کشور بازگردند و در این رابطه هیچ‌ استثنائی وجود ندارد.

دست نشان ابراز کرد: طبق مهر مندرج در روادید، زائر نمی‌تواند از مرز دیگری وارد یا خارج شود چرا که هیچ‌گونه سرویسی برای دسترسی به سایر مرزها در استان‌های سراسر کشور پیش‌بینی نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: دراین ایام ارائه سرویس‎های دربستی استان به مناطق مختلف کشور ممنوع است و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از حداکثر ناوگان عمومی برای ایاب و ذهاب زائران حسینی استفاده می کند.

دست نشان تاکید کرد: بازدید از نمازخانه‌ مجتمع‌های خدماتی رفاهی و سایر نمازخانه‌های واقع در محورهای استان مستمر بوده و بر تأمین امکانات مورد نیاز چون آب گرم و سیستم گرمایشی برای زائران تأکید  شده است.

وی اظهار کرد: تهیه نکردن بلیط برگشت، مشکلاتی برای زائران فاقد بلیط برگشت ایجاد می کند، بنابراین زائران اربعین بلیط رفت و برگشت را با هم تهیه کنند. 

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان زنجان تصریح کرد: افزایش ایمنی درسفر و ارائه خدمات مطلوب حمل ونقل و تکریم زائران از جمله مهم‌ترین اولویت ها برای اربعین است  و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای فراهم کردن زمینه سفری ایمن و قانونمند برای زائران اربعین، تمام توان خود را به کار خواهد گرفت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: طبق مصوبه ابلاغی ستاد اربعین به همه استان‌ها، زائران در زمان برگشت باید از مرزی که رفتند به کشور بازگردند و در این رابطه هیچ‌ استثنائی وجود ندارد.


 

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.