| کد خبر: 168456 |

◄ به افزایش 10 درصدی قیمت بلیت قطار مسافری معترضیم

متاسفانه سازمان حمایت با افزایش 20درصدی بلیت قطار موافقت نکرد و فقط با رقم 10 درصد موافقت شد که ما به افزایش 10 درصدی نرخ‌ها معترض هستیم.

تین نیوز

 مدیرعامل شرکت بن ریل در حاشیه ششمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل ریلی گفت: یکی از مشکلات صنعت ریلی عدم توجه دولت به توسعه ناوگان است.

 علیرضا شیخ طاهری توسعه زیرساخت‌ها توسط دولت را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اما دولت به اندازه‌ای که به توسعه زیرساخت‌ها توجه دارد، به توسعه ناوگان توجه نکرده است.

شیخ طاهری ادامه داد:‌ با وجود اتفاقات خوب در بخش ریل، کیفیت سفر با قطار هم در چند سال اخیر متحول شده است که این ناشی از همراهی راه‌آهن و مدیران عامل شرکت‌های ریلی است.

 عضو هیأت مدیره انجمن حمل‌و‌نقل ریلی با اشاره به اینکه نگاه‌ها در حوزه حمل‌ونقل مسافری ریلی همچنان دولتی مانده است، تصریح کرد: روش‌های نوین بازاریابی هنوز در صنعت مسافری ریلی جا نیافتاده است.

شیخ‌طاهری اضافه کرد: بخش‌خصوصی و دولتی ناکارآمدی‌ها را به‌دوش یکدیگر می‌اندازند و این منطقی نیست، در حالی که هر یک برای رشد صنعت وظایفی دارند.
وی درباره افزایش سرعت قطارها گفت: در مورد سرعت، تابع قوانین راه‌آهن هستیم و عوامل زیادی در سرعت تاثیرگذار هستند.
عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی همچنین درباره ظرفیت قطارهای در سیر و تعداد صندلی اشغال شده گفت: با وجود تلاش‌های مجموعه راه‌آهن و شرکا نزدیک به یک سوم ظرفیت فعلی قطارهای در سیر تکمیل نمی‌شود و تا زمانی که این 30درصد تکمیل نشود، اشتباه است، تا به دنبال ظرفیت جدید باشیم.

شیخ‌طاهری توضیح داد: روش‌های نوین بازاریابی در پر کردن صندلی‌های قطار مؤثر است.

 او درباره پیشنهاد شرکت‌های ریلی مبنی بر افزایش قیمت بلیت قطار، بیان کرد: آخرین بار زمستان 94 بود که قیمت‌های بلیت قطار افزایش یافت. هر سال کشور تورم حدود 10درصد افزایش می‌یابد. از آنجا که هزینه‌های نیروی انسانی برای شرکت‌های ریلی در کنار هزینه‌های ارزی افزایش می‌یابند، ضروری است که نسبت به افزایش قیمت بلیت قطارها و واقعی شدن نرخ‌ها بازنگری شود.

عضو هیأت مدیره انجمن حمل‌و‌نقل ریلی بیان کرد: ضروری بود که دو سال گذشته متناسب با رشد تورم نسبت به افزایش اندک قیمت بلیت قطارها اقدام می‌شد که نشد. بنابراین تراز شرکت‌های مسافری ریلی منفی شد و اگر این ادامه داشت، شرکت‌ها با زیان‌ بیشتری مواجه می‌شوند.

شیخ‌طاهری اظهار داشت: در دنیا حاشیه سود ریلی مسافری عدد بالایی نیست و سرمایه‌گذارانی که در این حوزه ورود کرده‌اند، حق دارند سود مناسب طلب کنند. 

مدیرعامل بن ریل بیان کرد: امسال ابتدا مقرر شد پیشنهاد افزایش میانگین 20‌درصدی قیمت بلیت قطار در دستور کار قرار گیرد، در حالی که دستمزد پرسنل هر ساله حدود 10 درصد افزایش داشته است.
عضو هیأت مدیره انجمن حمل و نقل ریلی افزود: متاسفانه سازمان حمایت با افزایش 20درصدی بلیت قطار موافقت نکرد و فقط با رقم 10 درصد موافقت شد که ما به افزایش 10 درصدی نرخ‌ها معترض هستیم.
شیخ‌طاهری با تاکید بر اینکه تلاش می‌کنیم، مابه‌التفاوت افزایش 10درصدی قیمت بلیت‌ها را با افزایش بهره‌وری جبران کنیم، گفت:‌ افزایش 10درصدی نرخ بلیت قطار برای بلیت‌ها از اول تیرماه اعمال شده است.

واگن‌های بالای 30‌سال باید بازسازی و ایمن‌سازی شوند

شیخ طاهری در این باره اظهار داشت: واگن‌های بالای 30‌سال باید ایمن‌سازی و بازسازی شود و توجه شود که خارج‌سازی آنها در دستور کار نیست، زیرا اگر تعمیر کامل شوند، این واگن‌های مسافری تا 15‌سال دیگر امکان ادامه فعالیت دارند.

 عضو هیأت مدیره انجمن حمل‌و‌نقل ریلی با بیان اینکه شرکت‌های ریلی توان مالی این بازسازی‌ها را ندارند، گفت: در حال حاضر 400 دستگاه واگن با عمر بالای 30‌سال در ناوگان مسافری فعال است که اغلب مربوط به شرکت رجا است و بازسازی آنها 300‌میلیارد تومان سرمایه می‌خواهد.

 شیخ‌طاهری ادامه داد:‌ در خواست ما از راه‌آهن جمهوری اسلامی این است که برنامه زمان‌بندی مشخصی ارائه دهد تا واگن‌ها به مرور بازسازی شوند.

 مدیرعامل شرکت بن‌ریل که شرکت متبوع  او زیرمجموعه بنیاد مستضعفان است، درباره این شرکت ریلی نیز گفت: در حال حاضر 131 دستگاه واگن مسافری با عمر متوسط 10 ساله داریم و 88 درصد واگن‌های بن‌ریل ویژه 4 تخته است.

شیخ‌طاهری افزود:‌ برنامه توسعه بنیاد مستضعفان تا پایان امسال است که ما نیز به عنوان زیرمجموعه بنیاد تعداد واگن‌های خود را به بیش از 200دستگاه واگن مسافری می‌رسانیم. دراین راستا در نمایشگاه حمل‌و‌نقل ریلی تفاهم‌نامه‌ای با واگن‌سازهای پلور سبز و واگن‌پارس امضا کردیم.

او اضافه کرد: باهدف فعال‌سازی تولیدکنندگان داخلی در حوزه واگن تفاهم‌نامه‌ای به ارزش هزار میلیارد ریال در حوزه واگن در نمایشگاه به امضا رسید که در قالب دو تفاهم‌نامه بود و 30دستگاه واگن مسافری تولید و تحویل بن‌ریل می‌شود.

عضو هیأت مدیره انجمن حمل‌و‌نقل ریلی تاکید کرد:‌ این تفاهم نامه موجب می‌شود، چراغ واگن‌سازهای ما حداقل برای دو سال روشن باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حمید 0 0

    همین الان برید سایت ها چک کنید
    تهران-شیراز رجا 67000 بوده شده 100550
    تهران-شیراز نور 78000 بوده شده 97800
    10درصد کجا این کجا
    من دانشجو هستم واقعاْ انصاف نیست! نمیگذرم