| کد خبر: 174147 |

◄ ایران دانش فنی تولید تایر از فرانسه می آورد

به منظور جبران فاصله فناوری ایران و اروپا درزمینهٔ لاستیک، فعالان صنعت تایر در ایران و فرانسه تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که براساس آن دانش فنی و تجربه صنایع اروپایی درزمینهٔ تولید تایر به کشورمان منتقل می‌شود.

تین نیوز

شاید کمتر کسی بداند که پیچیده‌ترین قسمت خودروها لاستیک آن‌ها است. این قطعات دایره‌ای شکل که خودرو به‌راحتی بر روی آن‌ها به حرکت درمی‌آید از آن‌چنان فناوری بالایی برخوردارند که کمتر کسی قادر به درک آن است.

ایران پیش‌ازاین و در سال‌های نه‌چندان دور درزمینهٔ تولید لاستیک از مدعیان بود؛ اما این روزها با پیشرفت‌هایی که در صنعت جهان رخ می‌دهد و متأسفانه صنعتگران ما از آن استقبال نمی‌کنند، فاصله فناوری و کیفیت لاستیک‌های ایرانی و خارجی بسیار زیاد شده است.

به همین منظور و برای جبران فاصله فناوری ایران و اروپا درزمینهٔ لاستیک، فعالان صنعت تایر در ایران و فرانسه تفاهم‌نامه‌ای امضا کردند که براساس آن دانش فنی و تجربه صنایع اروپایی درزمینهٔ تولید تایر به کشورمان منتقل می‌شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، این تفاهم‌نامه همکاری آموزشی و فنی روز سه‌شنبه در حاشیه دومین روز از دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست بین اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه و یک گروه صنعتی ایرانی فعال در عرصه تایر به امضا رسید؛ دنیس وایان (Dennis Vayan) رئیس اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه و «پرویز اخوان» مدیرعامل گروه صنعتی بارز این تفاهم‌نامه را منعقد کردند.

اخوان درباره جزئیات این تفاهم‌نامه به خبرنگار ایرنا گفت: این تفاهم‌نامه در هفت‌بند تهیه‌شده که شامل طراحی تایر، طراحی مواد تشکیل‌دهنده آن، مدیریت تولید تایر، کیفیت مواد اولیه و استانداردسازی، مسائل بهداشت و ایمنی، تعمیر و نگهداری و مدیریت لجستیک است.

او خاطرنشان کرد: این گروه صنعتی از یک واحد تحقیق و توسعه مناسب برخوردار است که بزرگ‌ترین مرکز تحقیقات در غرب آسیا به‌شمار می‌رود و امضای این تفاهم‌نامه در شرایط اعمال تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران، حاصل تلاش این تیم تحقیقاتی بوده است.

مدیرعامل گروه صنعتی بارز گفت: اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه، اتحادیه شماره یک اروپا در این صنعت است که شرکت‌های بزرگی ازجمله میشلن و کنتیننتال با آن همکاری می‌کنند.

این فعال صنعتی خاطرنشان کرد: دریافت استاندارد روز اروپا (E- mark) در حوزه تایر که از شرکت پژو فرانسه اخذ شد، عامل اصلی ترغیب‌کننده اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه برای عقد این تفاهم‌نامه بود.

او توضیح داد: این شرکت ایرانی با تهیه لاستیک‌های مناسب برای خودروهای پسابرجامی پژو 2008 و پژو 301 موفق به کسب استاندارد روز اروپا در صنعت تایر شد و اینک با قرارگرفتن در پنل شرکت پژو، جزو تأمین‌کنندگان اصلی آن در سطح جهان به‌شمار می‌رود.

در این مراسم رئیس اتحادیه لاستیک و پلاستیک فرانسه افزود: جمهوری اسلامی ایران اکنون در یک شرایط گذار ناشی از مسئله تحریم‌ها به سر می‌برد و به همین دلیل نمی‌توان در شرایط کنونی از فناوری و انتقال آن صحبت به میان آورد؛ بااین‌حال درزمینهٔ انتقال دانش و آموزش نیروها فعالیت‌هایی را در برنامه داریم.

وایان درعین‌حال تأکید کرد: این اتحادیه در تلاش است دانش بازیافت لاستیک را به شرکت ایرانی منتقل کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.