| کد خبر: 165726 |

◄ تخصیص اعتبار نوسازی تاکسی‌های فرسوده از سوی سازمان برنامه‌وبودجه

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌‌های شهری کشور، از تخصیص اعتبارات نوسازی تاکسی‌های فرسوده از سوی سازمان برنامه و بودجه خبرداد.

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌‌های شهری کشور، از تخصیص اعتبارات نوسازی تاکسی‌های فرسوده از سوی سازمان  برنامه و بودجه خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مرتضی ضامنی افزود: مقرر شده تا اعتبارات در نیمه دوم اردبیهشت‌ماه تامین و بدهی خودروساز به منظور از سرگیری نوسازی تاکسی‌های فرسوده پرداخت شود.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تخصیص اعتبار برای پرداخت بدهی گمرک به ایران‌خودرو صورت می‌گیرد. مبلغی بالغ بر 110 میلیارد تومان انباشت بدهی گمرک به خودروساز است که سال گذشته بایستی پرداخت می‌شد.

ضامنی با تاکید بر این موضوع که بنا بر اعلام سازمان مدیریت برنامه و بودجه تخصیص لازم برای پرداخت دیون گمرک به خودروساز انجام شده است، افزود: امیدواریم تا فرآیند پرداخت هرچه زودتر اجرایی شود تا به حساب خودروساز این مبلغ کارسازی شود تا به امید خدا شاهد راه‌افتادن طرح نوسازی در نیمه دوم اردیبهشت باشیم.

وی در پیش‌بینی روز آغاز طرح نیز گفت: همکاران ما آمادگی کامل دارند تا به محض اعلام شرکت خودروسازی ایران خودرو اقدامات لازم برای شروع طرح را دنبال کنند و چنان‌چه خودروساز با طمانینه ده روز دیگر نامه‌نگاری را آغاز کند طبیعتا، شروع طرح به تعویق می‌افتد. این کاری است که خارج از سازمان ما دنبال می‌شود اما همکاران ما با جدیت پیگیر امور مربوط به شروع طرح نوسازی هستند.

ضامنی با برشمردن سختی‌های تخصیص اعتبار و امور مربوط به از سرگیری طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده در کشور، یادآورشد: تخصیص اعتبار کار بزرگی بود که همکاری خوب دستگاه‌های دولتی در ان دخیل بود، امید آن‌که خودروساز نیز همکاری لازم در این‌باره را با اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری در این عرصه داشته باشد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از انعقاد تفاهم‌نامه با گروه خودروسازی سایپا برای حضور در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده خبر داد و خاطرنشان کرد: جلسات خوبی در این زمینه با خودروسازی سایپا داشتیم و در حال حاضر در انتظار اعلام نهایی برای شروع طرح با این خودرو سازی هستیم. امور مربوط به ایجاد سایت و تشریفات اداری مراحل پایانی خود را طی می‌کنند.

بنا به گفته ضامنی، متقاضیان شرکت کننده در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده، مخیر هستند تا خودروی مورد نیاز خود بنا به تمایل خود انتخاب کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمد کاظم نیمه فروش 1 0

    حق انتخاب؟کدامین حق انتخاب؟واقعا با خواندن مطالب این چنینی انسان شک میکند که گوینده مطالب در مورد ایران صحبت میکند یا در مورد کشور دیگری!کاملا مشخص هست که هیچکدام از مسئولینی که برای مدیریت بخشهای حمل و نقل زمینی گمارده شده اند به خودشان زحمت نمی‌دهند که در بین فعالان واقعی صنف حمل و نقل بخصوص تاکسی داران حاضر شوند و نظر این قشر زحمتکش و بی پناه را که اکنون یکی از ضعیفترین اقشار جامعه میباشند را در مورد نوع و کیفیت خودروهای ارائه شده به صورت اجباری به تاکسی داران در طرح نوسازی و وضعیت بازپرداخت اقساط وامهای این طرح و خرج و دخلشان بپرسند تا غیرواقعی بودن این اظهارات مشخص گردد ! واقعیت مطلب آن است که از زمانی که خودروهای با قیمت ارزانتر و هزینه استهلاک پایین تر و بادوامتر که هر چندروز دچار خرابی و مشکل نگردند مانند پیکان و پژو روآ و پراید را از ناوگان تاکسیرانی حذف کردند و خودروهای گرانتر و پر از عیب و ایراد و خرابی با هزینه های استهلاک کمرشکن برای یک تاکسیدار را مانند پژو 405 و سمند و آریو و... به زور و اجبار به تاکسیداران بخصوص شهرستانی قالب کردند دیگر هیچ تاکسیداری رنگ پول را در جیبهایش ندید! اما وقتی که صحبت افزایش صد تومان یا دویست تومان به چندرغاز کرایه تاکسی یا اتوبوس واحد و.. به میان می آید همه طرفدار مردم و مخالف گرانفروشی میشوند و جلویش را میگیرند اما معلوم نیست که تاکسیداران بخصوص در شهرستانها باید از کجا هزینه های هر روز در حال افزایش خود را جبران نمایند؟!!! اصولا مسئولین و البته تلویزیون و... فقط در روزهای بارانی و برفی که بیرون آوردن خودروی شخصی خطرناک بوده و صرفی ندارد یاد تاکسیداران و اینکه کجا کار میکنند و کمبود تاکسی و اتوبوس وجود دارد و... می افتند و بقیه روزهای سال تاکسیداران با انواع و اقسام مشکلاتشان فراموش میشوند.یا دم عیدی و اربعین و تعطیلی چند روزه کشور ناگهان همه به یاد اتوبوس داران و کمبود اتوبوس و گرانی چند هزار تومانی کرایه به صورت مقطعی می افتند و بقیه ایام سال را که این اتوبوسداران با سرمایه چند صد میلیون تومانی خود با تعداد اندکی مسافر یا حتی خالی در حال مستهلک کردن عمر و سرمایه خویش میباشد را نه کسی میبیند و نه اهمیتی میدهد!!! به عنوان عضوی از خانواده حمل و نقل زمینی که هم راننده ام هم قبلا اتوبوس دار بوده ام هم کامیوندار هستم هم تاکسی دارم به این مقام مسئول و دیگر مسئولین مربوط پیشنهاد میکنم تا قبل از هرگونه تصمیم گیری و اعلام نظری در مورد این بخش به میان فعالین واقعی این صنوف بیایند و از نظرات آنها استفاده کنند و تصمیماتی نگیرند که این بخش بسیار ضعیف و کم توان اقتصادی را که متاسفانه به علت تصمیمات و دستورالعمل های غلط در حال نابودی میباشد را بیش از این متضرر نکنند و معیشت در مضیقه و سفره های خالی خانواده های حمل و نقلی را بیش از این تحت فشار قرار ندهند!