دبیر انجمن خودروسازان توضیح داد:
◄ چگونه پراید استاندارد گرفت و هیوندای نگرفت؟
رئیس انجمن تولید کنندگان خودرو در خصوص دلایل مجاز شدن پراید به ادامه شمارهگذاری و عدم پاس کردن استانداردهای احباری تولید خودرو از سوی برخی برندهای خارحی، گفت: یکی از علتها شاید پرطرفدار و پر تیراژ بودن پراید، بوده باشد.
رئیس انجمن تولید کنندگان خودرو در خصوص دلایل مجاز شدن پراید به ادامه شمارهگذاری و عدم پاس کردن استانداردهای اجباری تولید خودرو از سوی برخی برندهای خارجی گفت: یکی از علتها شاید پرطرفدار و پر تیراژ بودن پراید بوده باشد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز احمد نعمتبخش افزود: ادامه تولید پراید قطعا برای تولیدکنندگان آن دارای صرفه اقتصادی است و لذا سرمایهگذاری برای ادامه حیات آن توجیه قابل قبولی داشته است.
وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به این پرسش که چرا خودروهائی مانند هیوندائی i10 و جک نتوانستهاند استانداردهای اجباری تولید خودرو در کشور را پاس کنند و آینده خودروسازی ما با تکیه به این قبیل خودروها به کجا خواهد رسید، گفت: سوال خوبی است؛ شاید عدم موفقیت کسب مجوز شمارهگذاری هیوندایی و جک تصمیم به جایگزینی خودرو جدید به جای محصولات فعلی در کرمان موتور بوده باشد.
نعمتبخش با تقدیر از عملکرد خوب سازمان ملی استاندارد و ممانعت از شمارهگذاری محصولات فاقد کیفیت، گفت: اقدام سازمان ملی استاندارد را مبارک دانسته و سختگیری این سازمان را به فال نیک میگیریم زیرا به خوبی و در جهت درست نسبت به متوقف کردن شمارهگذاری برخی برندهای خودرویی گام برمیدارد.
وی با اشاره به تولید 120 مدل خودرو در کشور، تصریح کرد: با متوقف کردن تولید 25 مدل خودرو بدون کیفیت قطعا فضا برای تولید خودروهای کیفیتر بیش از گذشته وجود خواهد داشت.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.