| کد خبر: 217325 |

راهداری خراسان شمالی ۳۸ طرح را آماده افتتاح کرد

مدیرکل راهداری‌ و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته دولت ۳۸ پروژه عمرانی این بخش به ارزش بیش از ۴۱۹ میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری‌ و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: همزمان با هفته دولت ۳۸ پروژه عمرانی این بخش به ارزش بیش از ۴۱۹ میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل  از روابط عمومی این اداره کل،  جعفر شهامت روز یکشنبه اظهار داشت: طرح های قابل افتتاح شامل ۳۵ پروژه در حوزه راهداری، ۲ پروژه در حوزه فنی و نظارت و یک پروژه در بخش حمل و نقل است.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از پروژه ها در یک سال اخیر اجرا شده است، افزود: پروژه های بخش راهداری شامل بهسازی و آسفالت محورهای روستایی استان به طول ۳۸.۷ کیلومتر است که در این زمینه بیش از ۱۹۴ میلیارد ریال اعتبار صرف شده است.

مدیرکل راهداری‌ و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: بازسازی و اورهال ۲۲ دستگاه ماشین آلات راهداری با بیش از ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از دیگر پروژه های قابل افتتاح این اداره کل در هفته دولت است.

شهامت با اشاره به شناسایی ۹۶ نقطه پرتصادف در جاده های خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تمام این نقاط آشکارسازی شده است و پیش از این ۱۷ نقطه پرتصادف، حذف و برچیده شده است و پنج نقطه نیز در هفته دولت حذف خواهد شد.  

وی اظهار داشت: رفع پنج نقطه حادثه خیز با بیش از ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال، اصلاح بخشی از شبکه روشنایی محورهای استان با اعتبار ۱۸ میلیارد ریال از جمله پروژه های قابل افتتاح در حوزه راهداری است.  

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی با اشاره به پروژه های قابل افتتاح در حوزه فنی و نظارت افزود: احداث پل عابر پیاده قارلق با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال و مرحله دوم راهدارخانه اسدلی با اعتبار ۹۸۰ میلیون ریال از دیگر پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت است.  

وی گفت: بهره برداری از مرحله نخست مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی رباط قره بیل با سرمایه گذاری دهیاری به مبلغ  ۳۵ میلیارد ریال و کمک هزینه های آسفالت رمپ توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به ارزش هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در هفته دولت آغاز می شود.  

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان شمالی اظهار داشت: با توجه به انتقال ساخت راه های روستایی طبق مصوبه شورای عالی اداری به اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در سال جاری در قالب طرح ابرار، ۲۸ کیلومتر راه روستایی با بیش از ۱۳۲ میلیارد ریال اعتبار آسفالت شده که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

طول راه‌های خراسان شمالی بدون احتساب راه‌های روستایی هزار و ۳۴۳ کیلومتر است که ۱,۵۴ درصد از راه‌های کشور را شامل می شود.

اکنون ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.

طول راه‌های روستایی خراسان شمالی چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که با داشتن ۳,۶ درصد از راه‌های روستایی کشور رتبه ۱۳ را در بین استان ها دارد.

طول راه‌های شریانی این استان نیز ۶۳۷ کیلومتر است که ۱,۸ درصد از راه‌های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.