| کد خبر: 209733 |

محور بجنورد آشخانه از فردا بازگشایی می‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: محور بجنورد آشخانه که به علت رانش زمین مسدود شده بود از فردا بازگشایی می‌شود.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: محور بجنورد آشخانه که به علت رانش زمین مسدود شده بود از فردا بازگشایی می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، جعفر شهامت اظهار کرد: بارندگی‌ها سبب رانش زمین در دو مقطع محور بجنورد-آشخانه در محدوده روستاهای مملجه تا خندقلو شده بود که با تلاش شبانه‌روزی و تجمیع امکانات راهداری و پیمان‌کار باند دوم آماده بازگشایی شده است.

وی افزود: ۱۵۰ متر از مسیر، فاصله ۱۵ کیلومتری بجنورد و حدود ۷۰ متر در محدوده خندقلو دچار رانش زمین و خسارت شد که به ناچار مسیر بجنورد-آشخانه به مدت یک هفته مسدود ترافیک به محور قدیم منتقل شد و همزمان ایمن سازی اضطراری محور قدیم اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: محور بجنورد- آشخانه از مسیرهای مهم کشور و خراسان شمالی است و در سال ۹۸ بالغ بر ۶ میلیون و دویست خودرو از آن عبور کرده است که با توجه به بالا بودن میزان تردد در مسیر مذکور سرعت دادن به انجام کارهای مربوط به بازگشایی محور مورد تاکید مدیریت بحران استان قرار گرفت.

وی گفت: برای مرمت تخریب‌های ناشی از رانش زمین روزانه ۳۰ دستگاه انواع (کامیون- لودر- بیل مکانیکی – گریدر-غلطک) راهداری طی یک هفته مشغول به فعالیت بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۰ هزار متر مکعب خاک‌برداری انجام شده و حدود ۱۵۰۰ تن سنگ و مصالح به محل، حمل شده است.

شهامت اظهار داشت: برای سرعت دادن به کار مرمت این محدوده تخریب شده، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در استان حضور و از محل بازدید کرد و با تاکید وی هماهنگی‌های لازم برای تسریع در اجرای کارها انجام شد.

وی افزود: با توجه به جلسه برگزار شده در دفتر فنی استانداری خراسان شمالی مقرر شد مشاور طرح باند دوم نسبت به مطالعه محدوده رانش و طول ۱۰ کیلومتری مسیر که شرایط جنس خاک مستعد رانش و ریزش است اقدام نماید و اقدامات انجام شده صرفاً جهت پایدار سازی موقت و بازگشایی مسیر به اجرا در آمده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی تصریح: بر اساس آنچه در دانش ژئوتکنیک و فرآیندهای راهسازی در مناطق ریزشی و رانشی تعریف شده است، انجام مطالعات تخصصی و ارائه راه حل پایدار برای تحکیم بستر و جسم راه و حصول اطمینان جهت زه‌کشی مناسب خاک و رفتار ایمن آن در هنگام زلزله یا بالا آمدن سطح آب‌های زیرزمینی الزامی است.

دبیر کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی خراسان شمالی ضمن تاکید بر حفظ محور قدیم به عنوان یک گزینه از جهت پدافند غیر عامل، از همراهی و همکاری مردم جهت رعایت مقررات در تردد از محور قدیم تشکر کرد و همراهی و همدلی دستگاه‌ها به ویژه پلیس راه، نیروی انتظامی، بنیاد مسکن، آزمایشگاه مکانیک خاک و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در مجموعه راه و شهرسازی و دستگاه‌های همکار را، عامل مهمی در تسریع عملیات اضطراری دانست.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.