| کد خبر: 201984 |

اجرای ۱۴۰ هزارتن آسفالت و روکش در جاده های خراسان جنوبی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از اجرای ۱۴۰هزارتن آسفالت و روکش در جاده های استان خبرداد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از اجرای ۱۴۰هزارتن آسفالت و روکش در جاده های استان خبرداد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، جعفر شهامت ظهر پنجشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، اظهار کرد: در اربعین حسینی امسال در بخش رانندگان حمل و نقل ملزومات موکب ها و در بخش حمل و نقل انتقال سه میلیون نفر مسافر در یک پایانه مرزی انجام شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ده هزار و ۵۶۰ راننده فعال در استان وجود دارد، افزود: بیش از پنج هزار و ۶۰۰ دستگاه حمل و نقل از جمله اتوبوس و مینی بوس کرایه در سطح استان وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جایگاه حمل و نقل استان بنا بر نیازها بیش از سهم جمعیتی است، گفت: در حوزه راه‌ها بیش از ۱۱ هزار کیلومتر راه آسفالته در سطح استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در حوزه راه‌های روستایی که طی وظیفه جدیدی به راهداری منتقل شده امسال یک چهارم منتقل و حدود ۷۰ درصد توسط راه و شهرسازی انجام می‌شود، عنوان کرد: طول راه‌های آسفالت استان ما پنج درصد راه‌های آسفالت در کشور است.

شهامت با اشاره به اینکه پیش بینی شده ظرف یک دوره دو ساله روستای بالای ۲۰ خانوار بدون راه آسفالت نداشته باشیم، بیان کرد: بخشی از راه‌های جنوب استان برخورداری کمتری دارند که اقدامات بسیاری در این بخش نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۴۳ آب نما به پل تبدیل شده است و تا پایان سال مالی ۱۲ آب نما دیگر را تبدیل به پل خواهیم کرد، اظهار داشت: در طرح ملی ابرار ۱۰۴ کیلومتر راه به ۱۲۸ کیلومتر آسفالت افزایش دادیم و امیدواریم با کمک اعتبارات ملی و استانی محقق شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تقاطع کمربندی بیرجند به شوشود تا انتهای سال جاری به بهره برداری خواهد رسید، افزود: میدان خروجی به سمت خوسف نیز در برنامه است که تا هفته دولت سال آینده بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات جاده‌ها نبود سرمایه گذار برای ایجاد خدمات رفاهی است، گفت: در محور نهبندان و طبس به یزد دو مجتمع رفاهی افتتاح خواهد شد و تا ابتدای تابستان سال آینده نیز ۳۰ سکوی نماز و استراحتگاه موقت در این مسیر ایجاد خواهیم کرد.

شهامت با اشاره به اینکه بیش از ۱۴۰ هزار تن آسفالت و روکش جاده‌ها انجام شده است، عنوان کرد: ۱۴ هزار نفر بخش دولتی و خصوصی در حوزه حمل و نقل جاده‌ای استان فعالیت می‌کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.