| کد خبر: 197230 |

افزایش پنج درصدی سفر اتوبوسی در خراسان شمالی

نیمه نخست امسال شمار مسافرانی که با ناوگان اتوبوسی در خراسان شمالی سفر کرده‌اند، در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش یافته است.

تین نیوز

نیمه نخست امسال شمار مسافرانی که با ناوگان اتوبوسی در خراسان شمالی سفر کرده‌اند، در مقایسه با مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی  گفت: در شش ماهه نخست امسال، یک میلیون و ۱۸۷ هزار و ۳۰۰ مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی این استان، از مبادی شهرستان ها به سایر نقاط جابه جا شده اند.

سعید سبحانی با بیان اینکه جابه جایی مسافران با ناوگان عمومی استان در قالب ۱۴۱ هزار و ۵۴۰ سفر انجام شده، اظهار داشت: جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱/۶ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این مدت، ۳۳/۵ درصد از این مسافران با اتوبوس سفر کرده اند که این رقم در مدت مشابه پارسال ۲۸/۵ درصد ثبت شده بود. 

وی تصریح کرد: امسال اقبال مردم به سفر با ناوگان اتوبوسی بیشتر شده است و علت آن شاید شرایط جوی، بارندگی و حوادث سیلاب بوده است.

سبحانی تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی، مردم این استان سفر با ناوگان سنگین را ترجیح دادند، این در حالی است که پیش از این، رغبت مردم به سفر با ناوگان سبک بویژه سواری کرایه ای بیشتر بوده است.

وی با اشاره به اینکه شمار مسافران جابه جا شده با ناوگان مینی‌بوسی استان در مقایسه با نیمه نخست پارسال پنج درصد کاهش دارد، گفت: در نیمه نخست امسال، ۳۹/۵ درصد از مسافران با مینی‌بوس سفر کرده اند که این رقم در مدت مشابه پارسال ۴۴/۵ درصد گزارش شده است.  

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امسال ۲۷ درصد از سفرهای ناوگان عمومی استان با خودروهای سواری کرایه ای بوده است.

در خراسان شمالی یکهزار و ۶۱۵ راننده بخش مسافری دارای کارت هوشمند هستند و ۷۱۴ دستگاه ناوگان شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری برای جابه جایی مسافران فعالند. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.