| کد خبر: 158320 |

مدیرکل راهداری خراسان شمالی:

◄ حل مشکل رانش محور بجنورد-آشخانه اعتبار نیاز دارد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: حل مشکل رانش و پایدارسازی محور بجنورد-آشخانه در محدوده خندقلوی شهرستان بجنورد ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

تین نیوز

جعفر شهامت اظهار داشت: عملیات پایدار سازی جاده بجنورد-آشخانه در کیلومتر ۱۴ محور بجنورد-آشخانه به طول ۵۰۰ متر انجام می شود و مدت قرارداد آن ۹ ماه بوده که با برنامه ریزی انجام شده انتظار می رود اهم عملیات در مدت یک ماه به نتیجه برسد.

به گزارش تین نیوز، وی افزود: مطالعه برای پایدارسازی این مسیر توسط مشاور انجام شده است و در صورت نیاز تغییرات تکمیلی در آن انجام می شود و با توجه به مطالعات انجام شده، پایدار سازی نشست و حذف عامل رانش پیشنهاد شده است. 

وی گفت: این محور برای اجرای عملیات عمرانی و پایدارسازی این جاده اصلی بسته است و ترافیک از مسیر جایگزین انجام می شود و تردد وسایل نقلیه عبوری از آشخانه به بجنورد به مسیر قدیم آشخانه به بجنورد ( بدرانلو ) منتقل شده اما تردد در بجنورد-آشخانه همچنان از این مسیر بزرگراهی قابل انجام است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: از رانندگان انتظار می رود با توجه به شرایط محور بدرانلو قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و از شتابزدگی خودداری کنند. 

بر اساس این گزارش، جاده بجنورد - آشخانه در محدوده روستای مملجه تا دوراهی خندقلو، به دنبال بارندگی های شدید بهار سال ۹۹ به علت رانش زمین، دچار مشکل و ناایمن شد و تا زمان حل مشکل، تردد خودروها از این محور ممنوع و از طریق جاده قدیم بدرانلو انجام شد و اکنون عملیات عمرانی در این محدوده در حال انجام است. 

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی کشور به مشهد مقدس واقع است و بیش از پنج هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی و ۲۲ گردنه دارد که اسدلی در محور بجنورد- اسفراین و امین الله در محور بجنورد - جنگل گلستان از گردنه های سخت گذر این استان محسوب می شوند. 

آشخانه، مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵  کیلومتری غرب بجنورد واقع است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • x733 0 0

    ضمن عرض سلام و ادب صحبتهای اشاره شده خلاف اصل کاهش تصدی دولت و مقررات زدایی جهانی در بخش هواپیماهای تجاری بوده و نقش هواپیمایی کشوری فقط و فقط میبایت در حد نظارت بر ایمنی و خدمات استاندارد در سطح جهانی به مردم مدنظر قرارگیرد زیرا این صحبتها خلاف اصل حمایت از سرمایه گذاری و توسعه و اشتغال زایی است