| کد خبر: 56283 |

دوره آموزشی تخصصی ترافیک و راهداری مخصوص دهیاران در شهرستان رشتخوار برگزار شد

تین نیوز | سر پرست اداره راه و شهرسازی رشتخوار از برگزاری دوره آموزشی تخصصی ترافیك و راهداری برای 54 نفر از دهیاران این شهرستان خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان رضوی، سیدمحمد حسینی در حاشیه برگزاری این دوره آموزشی باتأكید بر اینكه هزینه هر كیلومتر احداث و آسفالت راه روستایی با عرض ۵٫۵ متر نیاز به یك هزار و 600 میلیون ریال هزینه دارد و در بحث نگهداری آن، حتی از احداث محور نیز هزینه بیشتری در بردارد، گفت: هدف از برگزاری این دوره آموزشی آموزش نگهداری راه های روستایی، ایمنی و ترافیك جاده ها و كاهش تلفات جاده ای به دهیاران می باشد.

وی با بیان اینكه دهیاران بازوان قوی ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها می‌باشند كه می توانند نقش به سزایی در توسعه و نگهداری راه‌ها داشته باشند، افزود: پاكسازی حریم راه، جلوگیری از تجاوز به حریم راه و جلوگیری از سرقت علائم در راه های روستایی مسائلی هستند كه دهیاران باید به آن ها توجه ویژه داشته باشند.

حسینی با اشاره به اینكه موضوع آموزش اثرات بسیار موثری در كاهش تلفات جاده ای دارد، گفت: در این دوره آموزشی كه بالغ بر صد نفر حضور داشتند پلیس راهور، امداد جاده ای و راه و شهرسازی آموزش های لازم را ارائه نمودند.

وی افزود: همچنین دهیاران كه مستقیماً با جامعه هدف كه عمدتاً موثر و بعضاً مقصر در حوادث و سوانح رانندگی هستند و یا حداقل می توانند در امداد رسانی به آسیب دیدگان نقش موثری داشته باشند، با فراگیری این آموزش ها در كاهش چشمگیر اینگونه موضوعات نقش بسیار ارزنده ای ایفا خواهند نمود.

حسینی با اشاره به اینكه سالانه مبلغ 300 میلیون ریال از اعتبارات راهداری صرف تهیه و نصب علائم می‌شود، از دهیاران محترم خواست تا در این امر با اطلاع¬رسانی به اهالی روستاهای خود در حفظ علائم و نگهداری از آن همراه راهداران باشند.

سرپرست اداره راه و شهرسازی رشتخوار با اعلام آمادگی اداره راه و شهرسازی، از دهیاران خواست در اجرای تفاهم‌نامه مشاركتی جهت تهیه قیر رایگان جهت احداث و بهسازی راه های روستایی با مشاركت اهالی از قبیل استفاده از نیروی انسانی و ماشین‌آلات سنگین حاضر در روستا جهت حمل مصالح مورد نیاز با این اداره همراهی نمایند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.