| کد خبر: 267962 |

انجام روزانه یک میلیون سفر با قطار شهری مشهد پس از راه‌ اندازی خطوط ۳ و ۴

معاون عمران حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: به دنبال این هستیم که سهم ٣٠٠ هزار نفری سفر با خطوط یک و دو قطارشهری را افزایش دهیم و با راه اندازی خطوط سه و چهار قطار شهری سهم سفرهای روزانه با مترو را به یک میلیون سفر برسانیم.

تین نیوز

معاون عمران حمل ونقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: به دنبال این هستیم که سهم ٣٠٠ هزار نفری سفر با خطوط یک و دو قطارشهری را افزایش دهیم و با راه اندازی خطوط سه و چهار قطار شهری سهم سفرهای روزانه با مترو را به یک میلیون سفر برسانیم.

پایان حفاری تمام خطوط قطار شهری مشهد تا پایان سال ١۴٠۴


 

پوریا محمدیان یزدی در آغاز عملیات حفاری مسیر غربی پروژه خط ٣ قطار شهری و عملیات اجرایی سطح سوم تقاطع غیر همسطح میدان شهید فهمیده، اظهار کرد: افتتاح سه پروژه در این ایام راهگشای موضوعات حمل و نقلی شهروندان در مشهد خواهد بود. با توجه به اینکه مشهد دارای ٣.۵ میلیون جمعیت است و طبق مطالعات ضریب تولید سفر برای هر نفر دو سفر در نظر گرفته شده لذا روزانه ٧ میلیون سفر در ایام عادی تولید می شود.

وی با اشاره به این موضوع که ما در مجموعه مدیریت شهری باید این سفرها را مدیریت، ساماندهی و هدایت کنیم، افزود: در حال حاضر یک میلیون سفر با ناوگان اتوبوسرانی، حدود ٣٠٠ هزار سفر در روز توسط خطوط یک و دو قطار شهری و حدود ١.۵ میلیون سفر با تاکسی و امثال آن در حال انجام است. امروز با ادامه عملیات عمرانی خط سه قطار شهری به دنبال این هستیم که سهم ٣٠٠ هزار نفری را افزایش دهیم و با راه اندازی خطوط سه و چهار قطار شهری سهم سفرهای روزانه با مترو را به یک میلیون سفر برسانیم. این گام بزرگی است که مدیریت شهری درحال فعالیت در این راستا است.

محمدیان یزدی با اشاره به اینکه خط یک قطار شهری با ٢۴ کیلومتر ، خط دو با ١۴ کیلومتر،  خط سه با ٣٠ کیلومتر و خط چهار با ١٧.۵ کیلومتر قرار است نزدیک به یک میلیون مسافر جابه جا کند، گفت: ان شاءالله فاز یک خط سه در ابتدای سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. حدود  ۶ کیلومتر از میدان شهدا تا پایانه مسافربری را متعهد شدیم که در نیمه اول سال ١۴٠٣ تحویل دهیم. امروز حفاری قسمت نهایی خط سوم به سمت غرب مشهد به طول ۱۰ کیلومتر برای  رسیدن به بزرگترین پایانه غرب مشهد انجام می شود که با توجه به اینکه ایستگاه پایانی قطار ملی مشهد به گرگان، ایستگاه پایانی قطار گلبهار به مشهد، پایانه برون شهری و... در این پایانه هستند؛ این پایانه تبدیل به یکی از بزرگترین کانون های حمل ونقلی می شود.

وی با اشاره به این موضوع که یکی از اولویت های مدیریت شهری دراین دوره کاهش گره های ترافیکی در محورهای مهم شهر است، ادامه داد: بر همین اساس پروژه احداث پل های سطح سوم میدان شهید فهمیده باهدف تسهیل تردد در این میدان در دستور کار قرار گرفته است. این پروژه شامل طراحی و ساخت دو دستگاه پل به صورت چپگرد خواهد بود که یک دستگاه آن از سمت جنوب به غرب از چهارراه ساجدی به سمت میدان قائم(عج) و یک پل دیگر نیز از سمت شمال به شرق از بولوار توس شمالی به سمت میدان خیام جهت کاهش ترافیک میدان شهید فهمیده ساخته خواهد شد. 

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: یک پل دوربرگردان نیز در ضلع شرقی میدان جهت تسهیل دسترسی به خیابان طرح چی و کاهش بار ترافیکی میدان شهید فهمیده پیش بینی شده است. طراحی و اجرای این پروژه مبتنی بر تکنولوژی های روز بوده و به روش سگمنتال(استفاده از قطعات پیش ساخته بتنی ) توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) احداث می شود.

محمدیان یزدی با اشاره به پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده، تاکید کرد: این پروژه  دارای سه مسیر تبادل دسترسی شمال به شرق  به  طول ۱۱۰۰ متر، مسیرتبادل دسترسی جنوب به غرب به طول ۷۸۰ مترو مسیر تبادل دسترسی شرق به شرق به طول ۱۶۰ مترخواهد بود.  اکنون مقدمات موردنیاز کار آماده و عملیات اجرایی پروژه پل سوم تقاطع غیرهمسطح میدان شهید فهمیده با حضور مسئولان کشوری و استانی درایام مبارک دهه فجر آغاز خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.