| کد خبر: 269562 |

راه ماهیرود به ولایت فراه افغانستان ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۵۳ کیلومتر از مسیر بازارچه ماهیرود به ولایت فراه افغانستان با ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۵۳ کیلومتر از مسیر بازارچه ماهیرود به ولایت فراه افغانستان با ۸۳ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است، گفت: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح ۱۵.۵ میلیون یورو است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، میرمحمد موردی ادامه داد: تا کنون ۶۴ کیلومتر از ۱۱۷ کیلومتر طول این مسیر در خاک افغانستان تکمیل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: این پروژه تردد و ترانزیت کالا به کشور افغانستان را ۴۰۰ کیلومتر کاهش می دهد.

مودی یادآور شد: اهداف کلان ساخت این راه تسهیل در مبادله های اقتصادی و بازرگانی با کشورهای همسایه، بهبود کریدور ترانزیتی شمال- جنوب، کاستن از مشکلات ترافیکی حمل و نقل جاده ای، افزایش ایمنی و کاهش حوادث رانندگی در شبکه حمل و نقل جاده ای است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۵۷۲ کیلومتر باند دوم در استان با پیشرفت فیزیکی ۳۷ درصد و با اعتبار مورد نیاز ۶۴ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال در دست اجراست، افزود: در سال جاری ۱۲۰ کیلومتر باند دوم راه در استان تکمیل شده است.

مودی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز در خراسان جنوبی ۱۵۰ کیلومتر باند دوم راه تکمیل شده است.

گذرگاه مرزی ماهیرود یا نقطه مرزی «میل ۷۸» یکی از مسیرهای مرزی میان ایران و افغانستان است که در شهرستان سربیشه استان خراسان جنوبی قرار دارد و نام این مرز در کشور افغانستان، مرز «ابونصر فراهی» است.

جاده میل ۷۸ به ولایت فراه، پیوند دهنده کریدور چابهار - مشهد به شاه راه حلقوی افغانستان است که در افزایش ترانزیت و صادرات کشور و نیز تثبیت موقعیت مرز ماهیرود نقش ویژه ای دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • م 0 0

    خاک برسرتون